Gå til innhold

NHD- Angst og Migrene - Betablokker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Fastlegen ga meg i dag resept på betablokker (husker ikke navnet på medisinen). 5 mg (lavest mulige dose) hver morgen. Dette for å forebygge migreneanfall. Mitt blodtrykk er normalt og jeg har en puls på 48 (snitt hvilepuls).

Vil denne betablokken medføre noen økt fare for depresjon? Hvilken effekt har betablokker på angst?

Sist jeg hadde slik angst og migrene endte det jo opp i en alvorlig depresjon.

Mvh,

Skrevet

Jeg kan si hva en betablokker kan gjøre ved angst. Den senker blodtrykket og pulsen - ergo får du ikke sterk hjertebank. Skjelving blir og redusert.

Når det gjelder depresjon vet jeg ikke. Har ikke hørt at det har sammenheng. Imidlertid kan jo mye plager med både angst og migrene utløse depresjon. Det er svært vanlig dessverre.

Men jeg håper betablokkeren vil forebygge migrenen din, for det er vondt å slite med (jeg har det selv og bruker forebyggende) .Håper og den har god effekt på angstsymptomene dine!

Skrevet

Jeg kan si hva en betablokker kan gjøre ved angst. Den senker blodtrykket og pulsen - ergo får du ikke sterk hjertebank. Skjelving blir og redusert.

Når det gjelder depresjon vet jeg ikke. Har ikke hørt at det har sammenheng. Imidlertid kan jo mye plager med både angst og migrene utløse depresjon. Det er svært vanlig dessverre.

Men jeg håper betablokkeren vil forebygge migrenen din, for det er vondt å slite med (jeg har det selv og bruker forebyggende) .Håper og den har god effekt på angstsymptomene dine!

Legen din burdte vært sendt til Cuba.

Han kan jo ikke en dritt!

Håper dere vet det (penger er alt).

Skrevet

Legen din burdte vært sendt til Cuba.

Han kan jo ikke en dritt!

Håper dere vet det (penger er alt).

Mulig han bør deporteres til Cuba, men hva er deg van ikke vet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...