Gå til innhold

Humørsvingninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg sliter med humørsvigninger. Jeg kan våkne opp en dag å føle at alt bare er helt fantastisk. En time etterpå kan jeg føle at livet ikke har noe å by på. Slik er det hele tiden, tiden det går fra at jeg er kjempefornøyd med alt, til at alt føles håpløst ut, er kort.. Når jeg har noe å glede meg over klarer jeg å holde humøret oppe, men når jeg ikke har det svinger det voldsomt. Jeg blir på samme tid også fort aggressiv, svarer kvast og føler bare for å være alene. Det har i lengden blitt ganske så slitsomt.. Har en bekjent som har noe som kalles for bipolar lidelse, tror hun sa det var noe med humørsvigninger. Hva er det som gjør at humøret mitt svinger så voldsomt?

Skrevet

De fleste har vel sine opp og nedturer i livet? Må det være en Diagnose på sykdom av den grunn?

Er du typen som må ha det gøy hele tiden? Slik er det ikke i det virkelige Liv.Vi har en vanlig hverdag med jobb og fam. og resten er opp til deg!

Gjest Folk som deg
Skrevet

De fleste har vel sine opp og nedturer i livet? Må det være en Diagnose på sykdom av den grunn?

Er du typen som må ha det gøy hele tiden? Slik er det ikke i det virkelige Liv.Vi har en vanlig hverdag med jobb og fam. og resten er opp til deg!

Da vet du isåfall ikke hva du snakker om,ja det er vanlig at livet går opp og ned. Men ikke ekstremt mye opp og ned,det er forferdelig slitsomt. Og det er også andre symptomer som følger med!

Gjest Folk som deg
Skrevet

Tror det kommer av et stoff som hjernen mangler.

Skrevet

Så voldsomme humørsvingninger som du har høres ikke normalt ut, så jeg synes kanskje du bør få utredet dette (gå via fastlegen) ?

Jeg vil si at jeg har en ganske normal hverdag uten de store bølgedalene. For min del er det slik at jeg av og til kan føle enorm glede over ting, både store og små ting - men nedturer har jeg fint lite av. Det normale er å føle seg i stabilt humør, mens man noen dager kan føle seg litt nedfor (aldri slik at jeg blir deppa eller gråter), men det skal fint lite til før humøret er bra igjen :)

Skrevet

Tror det kommer av et stoff som hjernen mangler.

Det vet du ikke før du har vært hos legen og fått en helsjekk.Og spørre Dolere på Psykiatrien blir for dumt.Her har de veldig lett for å sette ut diagnose med engang.Det blir du ikke akkurat bedre av! Lykke til .

Skrevet

Når begynte dette å plage deg? F.eks. siden du var 18-20? Kanskje er du i den alderen. Er du eldre og dette er nytt for deg?

Jeg er bipolar selv, og tror neppe det er hva som er problemet. Da er det vanligste å ha perioder over mer tid enn timer, for å si det pent. Man kan snakke måneder for en del med bipolar. Det gjelder meg i alle fall.

Siden dette helt klart ser ut til å plage deg, synes jeg du skal ta deg en tur til fastlegen. Denne har sikkert vært borti sånt før. Jeg har mine mistanker om at NHD kunne skrevet noe om emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse - men om det stemmer for deg er helt umulig for meg å si. Men det kan være noe du kan høre med legen din om.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Har i tillegge til disse daglige

svingningene også hatt en del alvorligere depresjonsperioder. Også

perioder som kan ha vært hypomani.

Bruker medisiner i dag og fungerer veldig bra. Har ennå litt av disse

svingningene, men ikke så kraftige som tidligere.

Du bør kontakte lege og få hjelp. Det er veldig slitsomt å ha det slik, og

det kan kanskje utvikle seg til alvorligere depresjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...