Gå til innhold

Hvis du har bipolar lidelse...

Anbefalte innlegg

Gjest nickittika
Skrevet

Bør du da vente lenge når du er syk igjen før du kontakter lege om mere medisiner evt?

Jeg har økt opp AP selv og vurderer å øke litt til idag. Tror behandleren har ferie. Holder også på å miste troen på at noen kan hjelpe meg.

Når jeg vet at livet ikke blir mindre stressende utover, bør jeg da øke medisindosen for å forebygge?

Jeg bruker litium og trilafon 6 mg. Øker ikke litium uten kontakt med lege, men trilafon har jeg både startet med og økt selv. Dette er sikkert dumt av meg, men jeg er ikke helt på nett uten AP, og jeg vil ikke bry leger uten grunn.

Skrevet

Ja, jeg ville kontaktet medisinsk hjelp. Om legen din er på verie, skal en annen dekke opp. Det er unødvendig å bli skikkelig dårlig! Har man sykdomsinnsikt man klarer å ta alvorlig selv på vei opp, så bruk den.

Håper det ordner seg for deg!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du har bipolar lidelse, skal du raskt ta kontakt med behandler om noe endres. Det skal være svært lav terskel for å slippe bipolare inn til time.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...