Gjest Ipren Skrevet 12. august 2010 Skrevet 12. august 2010 Det er jo Ibuprofen-virkestoff i den, men "Vad ska du unnvika när du andvänder detta läkemedel" ...."vissa medel mot psykos(t ex litium) og depression (SSRI)..." Unnvike?? det er vel snakk om forbruk over lengre tid? for sånn sporadisk eller hva det heter teller vel ikke inn? Er ikke så enkelt å vite. 0 Siter
Gjest Ipren Skrevet 12. august 2010 Skrevet 12. august 2010 Kombinere Ibux med SSRI kan føre til økt risiko for gastrointestinale blødninger. Bruk av Ibux ved siden av lithiumsalter kan føre til økt konsentrasjon av lithium i blodet. Ok, tusen takk for svar. 0 Siter
Gjest bipp.. Skrevet 12. august 2010 Skrevet 12. august 2010 Kombinere Ibux med SSRI kan føre til økt risiko for gastrointestinale blødninger. Bruk av Ibux ved siden av lithiumsalter kan føre til økt konsentrasjon av lithium i blodet. Vet du om det samme gjelder for SNRI, Efexor? 0 Siter
Gjest bipp.. Skrevet 12. august 2010 Skrevet 12. august 2010 Det samme skal ikke gjelde: http://www.interaksjoner.no/Analyser.asp?PreparatNavn=ibux+efexor&submit1=Analyser Takk for hjelpen )) 0 Siter
Gjest kjhjkh Skrevet 12. august 2010 Skrevet 12. august 2010 Jag er inte svensk, jag er bara sjuk.... 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 12. august 2010 Skrevet 12. august 2010 Jeg fikk foreskrevet Voltaren (samme med.gruppe) av en vikarlege for fastlegen min her i sommer mot betennelse i håndleddet. Opplyste henne om at jeg brukte litium, fikk til svar at det kunne interagere. Imidlertid var jeg neppe i fare når det var snakk om bruk over en kort periode på ti dgr. Om jeg ble dårlig, måtte jeg slutte. I følge min psykiater gjør f.eks. ikke et par Ibux her og der noe å snakke om, så lenge man ikke tar medikamenter innen denne gruppen (NSAIDs) over tid. Vil man være sikker, så finnes det jo Paracet... 0 Siter
RedakTom Skrevet 12. august 2010 Skrevet 12. august 2010 Kombinere Ibux med SSRI kan føre til økt risiko for gastrointestinale blødninger. Bruk av Ibux ved siden av lithiumsalter kan føre til økt konsentrasjon av lithium i blodet. Såvidt jeg husker så står det også i pakningsvedlegget til Voltaren og Voltarol at disse ikke skal kombineres med SSRI-preparater. Inneholder Ipren diclofenac? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.