Gå til innhold

Venn med psykolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det et regelverk mot det? mener jeg har hørt om noe sånt eller er det bare "moralsk feil"? kan min psykolog få problemer om vi er venner på fritiden, eller utenfor behandlingen?

Gjest neineinei
Skrevet

Vennskapsforhold er vel lov, men hvilken psykolog vil være venn med sine pasienter på privaten? Ville vært unaturlig og nærmest moralsk forkastelig. Psykologen ville også fått problemer med terapien (ingen psykolog tar i mot venner som pasienter/klienter).

Skrevet

Jeg kjenner ikke det juridiske, men det KAN nok være mulig. Imidlertid kan nok psykologen få problemer på arbeidsplassen. Dessuten er det en forutsetning at terapiforholdet avsluttes fullstendig. Psykologer skal jo ikke bli venner med pasientene sine, så om man ender i et sånt forhold er noe galt. Da synes jeg psykologen burde rådføre seg med kolleger, avslutte terapiforholdet og forholdet til pasienten sin. Jeg tror psykologens rykte ville få noen ganske stygge riper om sånt hadde skjedd og det kom ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...