ii814u2 Skrevet 12. august 2010 Skrevet 12. august 2010 Er det et regelverk mot det? mener jeg har hørt om noe sånt eller er det bare "moralsk feil"? kan min psykolog få problemer om vi er venner på fritiden, eller utenfor behandlingen? 0 Siter
Gjest neineinei Skrevet 12. august 2010 Skrevet 12. august 2010 Vennskapsforhold er vel lov, men hvilken psykolog vil være venn med sine pasienter på privaten? Ville vært unaturlig og nærmest moralsk forkastelig. Psykologen ville også fått problemer med terapien (ingen psykolog tar i mot venner som pasienter/klienter). 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 12. august 2010 Skrevet 12. august 2010 Jeg kjenner ikke det juridiske, men det KAN nok være mulig. Imidlertid kan nok psykologen få problemer på arbeidsplassen. Dessuten er det en forutsetning at terapiforholdet avsluttes fullstendig. Psykologer skal jo ikke bli venner med pasientene sine, så om man ender i et sånt forhold er noe galt. Da synes jeg psykologen burde rådføre seg med kolleger, avslutte terapiforholdet og forholdet til pasienten sin. Jeg tror psykologens rykte ville få noen ganske stygge riper om sånt hadde skjedd og det kom ut. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.