Gå til innhold

Imovane virker ikke lenger

Anbefalte innlegg

willemo1365380562
Skrevet

Jeg har gått fast på Imovane i 15år,og har vært vrldig fornøyd. Meh for et par uker siden blr ikke resultatet som ventet. Jeg lå og kastet på meg hele natten. Noe som forrvrttrt både Bipolar og ptsd. Jeg prøvde med 2 stk, men med samme resultt. Jeg er nå våkem på 4 uka, og ting begynner og komme ut av uten kontroll,

Mitt spørsmål er om det andre medikamenter som gjøt samme virkning? Eller andre sovemedisiner jeg kan prøve. Søvnen er det eneste som holder svingningene sånn rimelig i sjakk

Jeg tar gjerne i mot både fagfolk og brukrere

Skrevet

Hva med Remeron, Tolvon eller Seroquel. Det er jo ikke B preparater.

willemo1365380562
Skrevet

Hva med Remeron, Tolvon eller Seroquel. Det er jo ikke B preparater.

Jeg går på 800mg Serequel, og merker ikke at jeg har blitt trøtt av den, Jeg har også prøvd Nozinan, Rivotril,Melatonin,Vallergan og et utall reseptfrie medikamenter. Finnes der noen her som har fått b-preparer som virker? (uten Imovane og Zoplocone)

Jeg ønsker å ta deres råd med til psyk/fastliste og spørre litt om alernativer.

Skrevet

Jeg går på 800mg Serequel, og merker ikke at jeg har blitt trøtt av den, Jeg har også prøvd Nozinan, Rivotril,Melatonin,Vallergan og et utall reseptfrie medikamenter. Finnes der noen her som har fått b-preparer som virker? (uten Imovane og Zoplocone)

Jeg ønsker å ta deres råd med til psyk/fastliste og spørre litt om alernativer.

Apodorm kanskje. Det er et rent benzodiazepin. Imidlertid ville nå jeg være skeptisk til enhver fast bruk av medikamenter man kan bli avhengig av. Personlig mister Imovane effekten på meg om jeg har tatt det i fire uker. Da må jeg kjøre "tørke" rett og slett, men jeg har C-preparater som kan hjelpe litt (nevner noen seinere). Stilnoct er jo forresten noe, men den er ganske lik Imovane. Om du er på en opptur, er det naturlig av vanlige sovepiller virker dårlig. Husker meg sist..Tok fire forskjellige c-preparater i høy dose+Apodorm. Eventuelt finnes det kanskje kombinasjoner du kan bruke. To medikamenter som forsterker virkningen av hverandre.

Truxal er det noen som har god effekt av - gammeldags AP. Sarotex et annet, gammeldags tricyclisk antidep. Men når Nozinan ikke virket på deg... Så er det ikke godt å si. Anbefaler deg å styre unna kommersielle helsekostgreier. Oppsøk heller en kinesisk medisiner. Jeg vet dette er en svært kontroversiell anbefaling, men jeg kjenner folk som har fått hjelp. Det som er kjipt er prisen. Vanlig akupunktur ville kanskje hjelpe deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...