Gå til innhold

Håper på svar av andre

Anbefalte innlegg

Gjest apelsin
Skrevet

Når du får medisin mot adhd, skal du da ta speilblodprøve av og til?

J får ritalin mot dårlig impulskontroll.

Hadde blitt takknemelig for svar av andre som vet.

Anonym med fas.

Gjest apelsin
Skrevet

J sitter forran pc og venter på svar nå skal legge meg om ti minutter så kan noen svare om fem minutter?

Anonym med fas.

Gjest apelsin
Skrevet

J sitter forran pc og venter på svar nå skal legge meg om ti minutter så kan noen svare om fem minutter?

Anonym med fas.

Er det ikke noen som kan være så snill å svare på dett innlegget?

Anonym med fas.

Gjest ritalinconcertadexedrin
Skrevet

Trur ikke du skal ta speil på medisinene. De jeg kjenner som har AD/HD og går på medisiner har i alle fall ikke gjort det

Gjest apelsin
Skrevet

Trur ikke du skal ta speil på medisinene. De jeg kjenner som har AD/HD og går på medisiner har i alle fall ikke gjort det

Hva tar de speil på da når du går på medisin for en psykiater ville ha speil av ritalinen som jeg får mot impulskontrollen?

Anonym med fas.

Gjest apelsin
Skrevet

Hvorfor ville en psykiater ha speil av ritalinen som jeg får mot dårlig impulskontroll hvis det ikke er vanlig?

Ønsker svar fort som mulig.

Anonym med fas.

Skrevet

Hva tar de speil på da når du går på medisin for en psykiater ville ha speil av ritalinen som jeg får mot impulskontrollen?

Anonym med fas.

Det vet jeg ikke, men du kan jo stå på høyere dose enn det som er vanlig - kanskje det er det hn vil sjekke. At du tåler mer enn vanlig?

Jeg aner som sagt ikke, jeg har bare ikke vært borti noen som måtte ta speil i alle fall.

Gjest apelsin
Skrevet

Det vet jeg ikke, men du kan jo stå på høyere dose enn det som er vanlig - kanskje det er det hn vil sjekke. At du tåler mer enn vanlig?

Jeg aner som sagt ikke, jeg har bare ikke vært borti noen som måtte ta speil i alle fall.

J er 60 kilo og får 20 mg to ganger om dagen.

Er det høy dose eller er det lav dose?

Anonym med fas.

Skrevet

J er 60 kilo og får 20 mg to ganger om dagen.

Er det høy dose eller er det lav dose?

Anonym med fas.

Høres ikke mye ut . det er det de fleste går på trur jeg.

Maks på dem trur jeg er 60mg/dgl.

Synes du de virker da?Kanskje det har noe med det å gjøre?

Nei, håper du får faglig svar, evt. spørre legen/psykiateren din.

MEN det kan kanskje ha noe å si om du går på andre medisiner i tillegg??Som sagt aner ikke, bare prøver "hjelpe" :-)

Skrevet

Det er vanlig å ta blodspeil ca hver 6. mnd.

det var kanskje der x bomma når hn gikk på det. jaja - lærer så lenge man lever

Gjest apelsin
Skrevet

Det er vanlig å ta blodspeil ca hver 6. mnd.

takk for svar saphira.

Hva kan de se på blodspeil da?

saphira?

Anonym med fas.

Gjest saphira
Skrevet

takk for svar saphira.

Hva kan de se på blodspeil da?

saphira?

Anonym med fas.

Man kan se om konsentrasjonen av feks. Ritalin/Concerta ligger innenfor normalområdet. Hvis konsentrasjonen ligger over eller under normalområdet kan dette tyde på at man er over- eller underdosert.

Gjest apelsin
Skrevet

Man kan se om konsentrasjonen av feks. Ritalin/Concerta ligger innenfor normalområdet. Hvis konsentrasjonen ligger over eller under normalområdet kan dette tyde på at man er over- eller underdosert.

Takk for svar.

Det var det jeg lurte på.

Anonym med fas.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...