Gå til innhold

bipolaritet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan bipolaritet være årsak til slitenhet og ekstrem trøtthet til tider?

Gjest apelsin
Skrevet

Nei det trenger det ikke være.

bipolar har med depresjon å gjøre,

Anonym med fas.

Gjest – htf75r
Skrevet

Nei det trenger det ikke være.

bipolar har med depresjon å gjøre,

Anonym med fas.

Håper at noen som har en bipolar diagnose eller har kunnskap om dette kan svare

Skrevet

Jeg har perioder hvor jeg er ekstra sliten og trøtt. Men om det er bipolariteta eller om det er andre årsaker vet jeg ikke.

Håper du får bedre svar, jeg og også vite ;-)

Skrevet

Hei :-). Jeg har en bipolar lidelse. Den utarter seg sånn:

Er frisk i lange perioder (med medisiner).

Har hypomanier hvor jeg sover lite, alt er morsomt, ser skarpere farger, tror jeg kan greie absolutt alt. Disse kan vare fra 1 uke til flere uker.

Så har jeg depresjoner hvor jeg sover og sover og er så sliten at jeg nesten ikke kan gå.

Når jeg er friskere er jeg også veldig sliten og trett innimellom. Sover mye mere enn andre mennesker. Har ofte fått høre at jeg sover mye. Men jeg må det, ellers er jeg ikke "klar" i hodet.

Håper dette hjalp deg litt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er jo symptomer på depresjon. På den annen side er det særdeles uvanlig om dette er de eneste esymptomer på bipolaritet.

Gjest jappaapa
Skrevet

jeg har bipolar lidelse og ekstrem trøtthet, kan sove opptil 20 timer i døgnet i den mørke årstiden

Gjest spenol(1)
Skrevet

Ja, det er jo symptomer på depresjon. På den annen side er det særdeles uvanlig om dette er de eneste esymptomer på bipolaritet.

enig med mindre dette er debuten på sykdomshistorien. det kan jo dukke opp en større depresjon eller (hypo)mani senere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...