Gjest spenol(1) Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Jeg reagerer på at du snakker om dramatisk og spennende. Død er aldri spennende om det er aldri så mye mediaoppmerksomhet. Jeg burde ha brukt anførselstegn på ordene. Jeg brukte ordene for å beskrive hvordan jeg synes media forholder seg til dette. Det virker som om media er mest opptatt av det de synes er "spennede" og "dramatiske" dødsfall. Det er jo det som gir sertall, og kanskje gir det også et press på kriseteam rundt omkring om å hjelpe dem? Hva vet jeg. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Jeg burde ha brukt anførselstegn på ordene. Jeg brukte ordene for å beskrive hvordan jeg synes media forholder seg til dette. Det virker som om media er mest opptatt av det de synes er "spennede" og "dramatiske" dødsfall. Det er jo det som gir sertall, og kanskje gir det også et press på kriseteam rundt omkring om å hjelpe dem? Hva vet jeg. Jeg har privat erfaring av at mediaoppmerksomhet er voldsom ekstra belastning ved tragiske hendelser. Derfor synes jeg at du bør velge andre ord enn spennende, men jeg forstår hva du ville frem til. 0 Siter
Angustia Skrevet 14. august 2010 Skrevet 14. august 2010 Er det mulig? Synd at du aldri fikk meldt han inn for de rette instanser. Men det er vel sikkert ikke for sent enda? Jeg har faktisk aldri hørt om maken. Kanskje jeg skal gjøre det? Har aldri vært i tilsvarende begravelse hverken før eller siden, alle reagerte på det. 0 Siter
Angustia Skrevet 14. august 2010 Skrevet 14. august 2010 Det der høres bare helt grusomt ut. Hvis du orker så synes jeg absolutt du skulle klage. Jeg ble skikkelig sinna under mora mi sin bisettelse fordi bårebuketten var feil, både farge og fasong og jeg synes det var lite respektfult gjort og det var jo bare en bagatell i forhold til hva du opplevde. Kanskje jeg skal klage, har tydeligvis ikke lagt det bak meg enda... Ville så gjerne at bisettelsen skulle bli verdig, men "presten fra helvetet" ødela det. Og verst var det for barna. 0 Siter
Angustia Skrevet 14. august 2010 Skrevet 14. august 2010 *klemmer deg* Det er helt uholdbart. Under begravelsen av min mor holdt kapellet på å ta fyr (stearinlys som veltet, og gardiner og slikt), men jeg tror egentlig min mor ville ha synes det var OK. ;-) (You've got mail.) Alt godt, Takk for klemmen! Godt det gikk bra i din mors begravelse, ho høres forøvrig ut som ei flott dame :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. august 2010 Skrevet 14. august 2010 Jeg kan fortelle så mye fra denne bisettelsen at det fortjener en plass på forsida av Dagbladet, Orker ikke å fortelle så mye nå, men presten huska ikke engang mitt eller barnas navn i bisettelsen. Etter prekenen om han og hans mor kom han og spurte meg i preludiet om han skulle bæres til ei grav eller ut i likbilen. Gjett om jeg og barna falt sammen? En bisettelse fra helvete - unnskyld! What??!!! Skjønner godt at du ikke har orka å gjøre noe med dette i ettertid, men jeg tror ikke det er for sent... Alle vil forstå hvorfor dette kommer opp først nå. Tror du ikke det vil gjøre deg godt å få gitt tilbakemelding om hvordan du opplevde det? *klem* 0 Siter
Angustia Skrevet 14. august 2010 Skrevet 14. august 2010 What??!!! Skjønner godt at du ikke har orka å gjøre noe med dette i ettertid, men jeg tror ikke det er for sent... Alle vil forstå hvorfor dette kommer opp først nå. Tror du ikke det vil gjøre deg godt å få gitt tilbakemelding om hvordan du opplevde det? *klem* Takk for klemmen, togli! Trodde jeg hadde lagt det bak meg, men da jeg begynte å skrive om det i går kveld, innså jeg at det har jeg ikke. Bisettelsen burde jo vært et "fint" minne, men denne presten gjorde bare vondt verre. Han bør i hvert fall ikke ha noe med død og begravelse å gjøre... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. august 2010 Skrevet 14. august 2010 Takk for klemmen, togli! Trodde jeg hadde lagt det bak meg, men da jeg begynte å skrive om det i går kveld, innså jeg at det har jeg ikke. Bisettelsen burde jo vært et "fint" minne, men denne presten gjorde bare vondt verre. Han bør i hvert fall ikke ha noe med død og begravelse å gjøre... Sant det.... Håper han har slutta :-/ 0 Siter
KaVa Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 hei du:) leste bloggen om dere og den lille prinsessen som dere mistet. Jeg syntes det var forferdelig trist. Kanskje et litt dumt spørsmål å stille eller kanskje vanskelig å svare på, men hvordan går det med dere? Og de andre barna deres?Føler dere at dere har en hverdag igjen eller er ting satt på vent? Har selv mistet en søster da jeg var liten og sorgen har vel egentlig aldri helt forsvunnet. Nei, jeg tror ikke sorgen noen gang vil forsvinne, men man lærer seg etterhvert å leve med den. Vi har tunge dager innimellom, alle sammen, men heldigvis fine dager også. Generelt går hverdagene bedre enn ferier og merkedager, for da kommer savnet som et knyttneveslag. 0 Siter
Gjest Mamman med et barn for lite Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Vi opplevde dødfødsel for noen år siden, og fikk ikke tilbud om noe annet enn en samtale med sykehuspresten (2 dager etter fødselen) og muligheten til å kontakte fastlegen ved behov... Vi søkte oss etterhvert fram til privatdrevne grupper med mennesker som hadde opplevd det samme som oss, men det burde definitivt være et system for oss som ikke havner på fremsiden av taboidavisene når vi mister noen... 0 Siter
Katt-ja Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Nei, jeg tror ikke sorgen noen gang vil forsvinne, men man lærer seg etterhvert å leve med den. Vi har tunge dager innimellom, alle sammen, men heldigvis fine dager også. Generelt går hverdagene bedre enn ferier og merkedager, for da kommer savnet som et knyttneveslag. Godt å se nicket ditt igjen Vi er nok mange her inne som tenker på deg - og håper at dere har det best mulig... 0 Siter
KaVa Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Godt å se nicket ditt igjen Vi er nok mange her inne som tenker på deg - og håper at dere har det best mulig... Takk {{{klem}}} Lusker litt innimellom, men stort sett holder jeg meg stille for tida... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Takk {{{klem}}} Lusker litt innimellom, men stort sett holder jeg meg stille for tida... Du får en klem fra meg også! Koselig å se deg her igjen :-) Jeg skal forresten en tur til byen din igjen neste uke og ha en forelsening på samme studium som tidligere :-) 0 Siter
Elis31 Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Da min mor fikk hjerneslag, havnet i koma og var et hårstrå fra å dø fikk vi samtaler med en mann... husker ikke hva han var. Men han var tilknyttet sykehuset. Mange sier at slik krisehjelp har lite for seg, men jeg synes han var til veldig god hjelp. Tror hvem som får tilbud og ikke, er tilfeldig ut i fra hvor du befinner deg og hva slags tilbud som finnes lokalt... Samt hvem du møter ikke minst. 0 Siter
Spenol(1) Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Nei, han ville ikke det, snakka kun om seg sjøl og mora unnatatt bibelversa. Han sa navnet hans en gang; "Ola Nordmann blei 43 år, jeg er 56" og holdt det gående, Han lyste ikke engang fred over hans minne. Burde ha klaga, men nå er det tre år siden. Orka ikke den gangen, og nå er det for seint. Husker noe liknende en gang, da en familie skulle begrave far og bestefar. Presten klarte å vinkle samtalen inn på " men nå skal vi ikke sørge mer, for nå er det ikke lenge igjen til jul!" Er det mulig? 0 Siter
Angustia Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Husker noe liknende en gang, da en familie skulle begrave far og bestefar. Presten klarte å vinkle samtalen inn på " men nå skal vi ikke sørge mer, for nå er det ikke lenge igjen til jul!" Er det mulig? Forkastelig! Uhørt at slike prester skal ta seg av sånne oppgaver, det burde vært et visst evalueringssystem for å ivareta mennesker i en sårbar situasjon. Særlig siden vi tross alt har statskirke i dette landet. 0 Siter
Gjest spenol(1) Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 What??!!! Skjønner godt at du ikke har orka å gjøre noe med dette i ettertid, men jeg tror ikke det er for sent... Alle vil forstå hvorfor dette kommer opp først nå. Tror du ikke det vil gjøre deg godt å få gitt tilbakemelding om hvordan du opplevde det? *klem* Er det lov å reklamere på en begravelse og få en ny en? 0 Siter
Gjest spenol(1) Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Forkastelig! Uhørt at slike prester skal ta seg av sånne oppgaver, det burde vært et visst evalueringssystem for å ivareta mennesker i en sårbar situasjon. Særlig siden vi tross alt har statskirke i dette landet. ja og derfor lurer jeg på om man kan reklamere på en slik begravelse og be om en ny? det fleste vil jo ha en verdig begravelse . 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.