Gå til innhold

Jeg sliter jeg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at min sønn har begynt i barnehage, så har det for hver dag gått dårligere og dårligere med meg. Da han var rundt meg hele dagen, så fokuserte jeg egentlig kun på han... Og det meste annet kom veldig i bakgrunn... Nå har jeg "mistet" fokusen min, og klarer meg dårlig.

Nå når min herlige sønn er i barnhage, har alt mulig av tanker og følelser dukket (brått) opp hos meg. Bare en masse slitsomt kaos, som jeg ikke klarer å få styr på eller holde tilbake. Begynner å bli veldig redd nå. Selvmordstanker har dukket opp i ny og ne, og veldig mye selv-hat. Det er så mye jeg ikke skjønner, som jeg skulle ønske jeg hadde svar på. Sånn som f.eks. "Hvorfor har alle som jeg har vært glad i, såret meg, og forgrepet seg på meg"? "Hva er det jeg gjør som tillater slik"? "Hva er visten med mitt liv"? osv. Slitsomt! Har merket denne uka at jeg har isolert meg veldig igjen. Leverer gutten i barnehage -og går å legger meg i senga. Gardiner trukket for, og lyset slukket. Jeg sover ikke. Bare ligger å tenker, og grubler. Føler jeg er på vei til et veldig "farlig" sted igjen.

Jeg har liksom ikke noe å bedrive tiden med heller... Annet enn å stirre i taket. (Har ryddet og vasket, alt som ryddes og vaskes skal...og opptil flere ganger!) Mitt liv har de siste par årene vært min sønn (noe liv før det hadde jeg for så vidt ikke...), og nå når han er i barnehagen storparten av dagen, så "forsvinner" jeg helt inn i et helvete, hvor jeg ikke vil være..!!!

Hvordan skal jeg komme meg ut av dette?

(jeg vil jo at sønnen min skal være i barnehage -jeg vet det er bra for han, og at han har det bra der... Jeg skulle bare ønske at jeg hadde et eller annet også...)

Skrevet

Du vet selv hva du må gjøre. Du må være i aktivitet på et eller annet vis i løpet av dagen.

Skrevet

Hva med å skaffe deg en liten hund? Mye selskap i dem :-) Og da må du ut å gå tur hver dag...

Vet ikke om du er glad i dyr... Men jeg har iallefall utrolig mye selskap i dyra mine. Hadde blitt sprø uten dem.

Å selvmord... GLEM DET!

Skrevet

Du får finne deg en hobby som oss andre:-) Hvis det er et eller annet du har ørlite lyst til eller har interessefor, grip sjansen. Og biblioteket er alltid gratis, hvis du liker å lese.

Skrevet

Du får finne deg en hobby som oss andre:-) Hvis det er et eller annet du har ørlite lyst til eller har interessefor, grip sjansen. Og biblioteket er alltid gratis, hvis du liker å lese.

Nei...jeg har ingen interresser av noe slag heller. Jeg har nok totalt mistet meg selv et eller annet sted i løpet av årene. jeg hadde interresser før, og drev ganske aktivt med idrett... Men, et eller annet sted i løpet av årene med min tidligere samboer, så har jeg nok mistet alt som var igjen av meg. (jeg gjorde hva han sa jeg skulle gjøre, når han sa jeg skulle gjøre osv. -gjorde ikke noe annet enn hva han ga meg "lov" til...).

... Nå føler jeg meg totalt misslykket og bortkommen.

Skrevet

Du vet selv hva du må gjøre. Du må være i aktivitet på et eller annet vis i løpet av dagen.

jeg vet det... Og jeg har virkelig prøvd, vasken, ryddet, klippet gress... Men alt det er gjort -og overgjort... Og selv om jeg prøver å gjøre noe for å holde meg aktiv, så er tankevirvarret og ensomheten der...

(Og underveis tenker jeg jo tanker som, "hvorfor i huleste gidder jeg å rydde opp her, når det aldri er noen som ser dette allikevel"...)

havnet på et mørkt sted nå... Heldigvis helg, og jeg gleder meg til 2 hele dager med min sønn!!!!

Skrevet

Nei...jeg har ingen interresser av noe slag heller. Jeg har nok totalt mistet meg selv et eller annet sted i løpet av årene. jeg hadde interresser før, og drev ganske aktivt med idrett... Men, et eller annet sted i løpet av årene med min tidligere samboer, så har jeg nok mistet alt som var igjen av meg. (jeg gjorde hva han sa jeg skulle gjøre, når han sa jeg skulle gjøre osv. -gjorde ikke noe annet enn hva han ga meg "lov" til...).

Du har fremdeles deg selv.

Skrevet

Skrevet

Men...

...hvem er jeg????

!!!!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Men...

...hvem er jeg????

!!!!

Hvem du er er det kanskje ikke så lett for andre å svare på.

Foreslår du oppsøker et biblotek. Les litt i avisene, eller bladene som finnes der. Se over lydbøkere, eller filmene de har tilgjengelig. Finner du noe interessant? Du kan evt spørre biblotekaren etter bøker de anbefaler? Be om at de skal være lett-lest, så du ikke så lett gir opp (pga tankekaoset du plages med).

Foreslår også at du tar spaserturer midt på dagen. Ser du noen ute? Enn på lekeplasser? Hva med å ta med noe å drikke og sitte der med boka? Eller avisa?

Er det museum eller liknende som er åpen på dagtid? Ikke kjenn etter om du vil, men bare gå dit å se. Hvordan vite hva som er der og hvordan du vil like det når du er usikker på hvem du er?

Har de hobbyforretning der du bor? Gå dit og bare undersøk hva de har. Kanskje er det noen ide-bøker der du kan titte i. Dersom butikkansatte spør, så kan du bare si at du vil se litt for å få ideer.

Er det fjæra i nærheten? Kanskje er det noen fine skjell der som du i lag med barnet ditt kan leke med- eller lime på en plate for å lage et bilde?

Hva med å tørke blomster? Finn noen blomster ute, og heng de opp ned. Eller du kan forsøke presse dem? Og lage bilde eller liknende? Dette er igjen noe man kan få info om hvordan å gjøre på bibliotek/hobbybutikk/eller vha internett.

Skrevet

Hva med å skaffe deg en liten hund? Mye selskap i dem :-) Og da må du ut å gå tur hver dag...

Vet ikke om du er glad i dyr... Men jeg har iallefall utrolig mye selskap i dyra mine. Hadde blitt sprø uten dem.

Å selvmord... GLEM DET!

Er glad i dyr ja... Har hatt opptil flere dyr (hunder og katter...) tidligere. Måtte jo reise fra katten min da jeg forlot vår samboer -så jeg har nok et lite savn etter et dyr igjen i livet. Men, tenkt at jeg må få etablert meg og min sønn litt bedre først, før jeg eventuelt anskaffer et nytt husdyr. (Vil ikke risikere å måtte reise fra enda flere....!!!)

Nei, jeg vet jo det. Men, noen ganger dukker de tankene opp. Dessverre!

Skrevet

Hvem du er er det kanskje ikke så lett for andre å svare på.

Foreslår du oppsøker et biblotek. Les litt i avisene, eller bladene som finnes der. Se over lydbøkere, eller filmene de har tilgjengelig. Finner du noe interessant? Du kan evt spørre biblotekaren etter bøker de anbefaler? Be om at de skal være lett-lest, så du ikke så lett gir opp (pga tankekaoset du plages med).

Foreslår også at du tar spaserturer midt på dagen. Ser du noen ute? Enn på lekeplasser? Hva med å ta med noe å drikke og sitte der med boka? Eller avisa?

Er det museum eller liknende som er åpen på dagtid? Ikke kjenn etter om du vil, men bare gå dit å se. Hvordan vite hva som er der og hvordan du vil like det når du er usikker på hvem du er?

Har de hobbyforretning der du bor? Gå dit og bare undersøk hva de har. Kanskje er det noen ide-bøker der du kan titte i. Dersom butikkansatte spør, så kan du bare si at du vil se litt for å få ideer.

Er det fjæra i nærheten? Kanskje er det noen fine skjell der som du i lag med barnet ditt kan leke med- eller lime på en plate for å lage et bilde?

Hva med å tørke blomster? Finn noen blomster ute, og heng de opp ned. Eller du kan forsøke presse dem? Og lage bilde eller liknende? Dette er igjen noe man kan få info om hvordan å gjøre på bibliotek/hobbybutikk/eller vha internett.

Gode forslag... tusen takk!

Blir bare litt hemmet av stedet jeg bor på nå... Her er det ikke mye å gjøre/finne på. Stedet jeg måtte forlate hadde alt du nevner og mere til. (lekeplasser, parker, strand, svømmehall, biblioktek... m.m...) Og jeg hadde ei venninnne. Så det sliter jeg litt med også. Jeg savner veldig mitt forrige hjem. Egentlig.

Skrevet

Føler veldig med deg, har lest mange av innleggene dine og skjønner godt at du har ei strevelig tid.

Når det gjelder ting å gjøre, så tror jeg veldig på det å ta opp igjen og gjør det man tidligere synes var gøy. Du sier du drev med idrett før, hvorfor ikke begynne med det igjen? Hvis du ikke jobber på dagtid, mens sønnen er i barnehage, så har du jo all verdens mulighet til å gjør noe sånt.

Ikke sikkert det er så mye du har "lyst" til akkurat nå for tiden, men ta deg litt på tak og bare gjør noe. Det kan bli gøy når du bare har kommet i gang. :-)

(Hvis det finnes en frivilligsentral med nedslagsfelt der du bor, så har sikkert de også noe du kan finne på. :-))

Skrevet

Gode forslag... tusen takk!

Blir bare litt hemmet av stedet jeg bor på nå... Her er det ikke mye å gjøre/finne på. Stedet jeg måtte forlate hadde alt du nevner og mere til. (lekeplasser, parker, strand, svømmehall, biblioktek... m.m...) Og jeg hadde ei venninnne. Så det sliter jeg litt med også. Jeg savner veldig mitt forrige hjem. Egentlig.

Undersøk om kommunen din har et "aktiv på dagtid-tilbud". Det er treningstilbud tilrettelagt for mennesker som mottar en eller annen form for trygdeytelse/er helt eller delvis ute av jobb. Alternativt kan du snakke med kommunen om de har opplegg med treningskontakter for mennesker som ønsker å komme i gang med trening.

I tillegg kan du snakke med dps om hvilke muligheter som finnes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...