Gå til innhold

Enkelte dager....fylles hodet...

Anbefalte innlegg

Gjest rotehode
Skrevet

Er hodet så fullt av tanker, at jeg kunne ha skrevet 10 innlegg på rappen her på DOL med helt forskjellige temaer.... Jeg skal ikke gjøre det... Så mye jeg skulle ha gjort, men så sitter jeg bare inne å surfer på nettet, grubler og surfer på de samme nettsidene om og om igjen, samtidig som plenklipperen, hundene og malingsspannet venter på meg ute.

Jeg drakk i går.... skulle holde meg edru og hadde greid det i over en måned. Men jeg ble greide ikke si nei til en jentekveld med vin, kjeks, sterainlys og dype samtaler. Men jeg har valgt å ikke ta det som et nederlag.... Kanskje er jeg kommet dit at jeg faktisk greier å begrense drikkingen til bare sosiale anleddninger. Er invitert på to fester i kveld, men jeg har takket nei til dem begge. Mest fordi det koster så mye krefter og feste i mange timer. Så får jeg hetta av menn som skal sjekke meg opp eller ønsker å få meg til sengs før natten er over.

NAV vil ha med på AMO-kurs... Jeg føler at det vil være lite nyttig for meg... Jeg har gode datakunnskaper, skriver gode jobbsøknader og synes jobbintervju er morsomt. De siste tre jobbene jeg har hatt, kapret jeg foran en hel skare med andre søkere. Har også vært yrkesaktiv i mange år i krevendes jobber og trenger derfor ikke noe arbeidspraksis på en kjedlig fabrikk.

Men en sykepleier som kjenner meg godt, sa hun synest jeg skal bruke tiden på å gå i behandling i stedet. Det var godt å høre....

For noen dager siden nevnte jeg at jeg hadde truffet på en sykepleier som jeg ikke hadde sett på flere år og at jeg ble redd. Jeg utviklet et kjæresteforhold til han, og da det ble kjent ble det storbaluba. Jeg ble så redd at jeg sa at alt bare var oppspinn fra min side. Men ikke alle trodde meg på det. Men jeg fikk beskjed : Nå må du legge det bak deg. Ikke tenk mer på dette..."

Jeg svarte at det ikke er så lett å styre hva en tenker og føler... Har alltid prøvd å hatt den innstillingen: Shit happens, men en kommer ikke videre av å sitte å være bitter og grine over spilt melk. Tenk positivt!.

Men er denne innstillingen den beste egentlig? I går kjørte hjem fra et besøk på en annen kant av landet. Jeg passerte området der jeg ble brutalt voldtatt som 19 åring under en festival. Dermed surret bildene i hodet mitt som en film i noen timer....

Hver gang jeg hører 17. mai sanger spilt av kops.... blir jeg kvalm. Jeg fann ut grunnen for noen år siden. Jeg ble tvunget til å suge en nabo da jeg var 6 år og så sendt rett ut i barnetoget, der jeg måtte masjere avgårde alene mens alle sang og viftet med flagg og sang...

Kanskje har det hopet seg opp med tanker nå fordi de to-tre menneskene jeg går i samtaler med har hatt ferie i nesten to måneder. Jeg skulle så gjerne hatt støtte når jeg gjør alt jeg kan for å holde meg edru. faren min satt et glass med rivotril på badet mitt mens han var på besøk. Den første dagen rørte jeg det ikke, den neste dagen tok jeg to stykker og hev i meg :-/

Nå er det ettermiddag, og gressklipperen og malingsspannet venter enda... Sukk. Har heller ikke spist. Straffer meg selv fordi jeg drakk øl og spiste potetgull i går. Det å ha mat i magen og kalorier i kroppen gjør meg så engstelig. men i morgen vil magen føles flatere ut og da kan trygghetsfølelsen komme tilbake.

Jeg savner katten min. Den heter Rufus og har vært borte i snart en måned.... Ingen har sett den.... Og jeg er redd den er død, at jeg aldri får se han igjen. Spiser rever katter? Er mye rev i området....

Så har jeg en vennine... hun jeg var å besøkte som bor langt unna. Hun har barn... og jeg fikk vondt av dem. Hun gjorde ikke annet enn å kjefte og slenge dritt til den 9 år gamle gutten sin. Han gråt da jeg skulle dra.... Og jeg vet hvorfor. Jeg var vennelig mot han og snakket med han om alle tankene han har i hodet sitt. Så er det de to yngste jentene.... de spiste hele tiden... brødskiver, is, og frukt...

Foreslo for moreen at hun måtte sette opp en liste over hva de kunne spise hver dag. Men da svarte hun at de fikk kun to brødskiver til hvert måltid, og hun laget middager meed lite saus....Jeg så at de stadig greide å mase til seg ekstra skiver.... Og moren tenker ikke på at 2-3 iser nesten dekker hele det daglige kaloriinntaket de trenger på en dag... Hun kontrollertee heller ikke at de tre eldste barna pusser tennene sine... Den ene av dem har akkurat avsluttet tannbehandlingeen som bestod av 7-8 turer til tannlegen med borring. Sukk. Barneveernet har sagt de vil ta fra henne alle ungene. Det synes jeg er for drøyt, men hun trenger hjelp til å lage regler, konsekvenser, være bastant, kommunisere med ungene og ikke minst rutiner. Derfor tør jeg ikke melde fra til barnevernet...

Var disse tankene som surret mest i hodet mitt i dag.... kanskje det blir lettere å komme i gang med dagens gjøremål nå. Glad for alle som har råd og tips enten for det ene eller andre....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...