Orio Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Jeg var hos behandler tidligere i uka. Har tenkt en del på det i ettertid. Mange av dere vet sikkert at jeg har hatt en vanskelig sommer, med noe som visstnok var en hypomani. Dette tok jeg selvfølgelig opp med behandler, ikke konklusjonen, men forklarte hvordan jeg hadde hatt det og hva jeg har gjort etc, sånn som jeg har gjort her. Eller, jeg hadde skrevet det ned og ba hn lese gjennom det. Jeg skrev også om selvmordstanker/planer og fortalte om selvskading. Det ble til at timen handlet mest om det, kom jeg til å møte til neste time? Kom jeg til å prøve å ta livet av meg? Kom jeg til å skade meg selv? etc. Sommerens opplevelser ble ikke noe stort tema. Det som skjedde var at jeg begynte med ap, noe jeg også har brukt tidligere i vanskelige perioder. Betyr dette at han ikke "tok meg på alvor"? Eller er det en naturlig prioritering? 0 Siter
Gjest bipp.. Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Sånn jeg har oppfattet innleggene dine i sommer har selvmordstankene dine vært veldig sterke og av en slik karakter at de har vært meget bekymringsverdige. Jeg er veldig glad du nå har fått tatt opp dette med behandler slik at det blir lettere å snakke om videre. At han ble bekymret for deg og fokuserte på det i første omgang syns jeg er naturlig. Foreslår at du i neste time tar initiativ til å snakke mer om den hypomane episoden du hadde i sommer. Forklar, skriftelig eller muntlig at du mener det er veldig viktig at dere nå fokuserer på det og evt hvilke konsekvenser det har for diagnose og medisinering. Håper du snart får det bedre! 0 Siter
Orio Skrevet 13. august 2010 Forfatter Skrevet 13. august 2010 Sånn jeg har oppfattet innleggene dine i sommer har selvmordstankene dine vært veldig sterke og av en slik karakter at de har vært meget bekymringsverdige. Jeg er veldig glad du nå har fått tatt opp dette med behandler slik at det blir lettere å snakke om videre. At han ble bekymret for deg og fokuserte på det i første omgang syns jeg er naturlig. Foreslår at du i neste time tar initiativ til å snakke mer om den hypomane episoden du hadde i sommer. Forklar, skriftelig eller muntlig at du mener det er veldig viktig at dere nå fokuserer på det og evt hvilke konsekvenser det har for diagnose og medisinering. Håper du snart får det bedre! Takk for at du svarte. Jeg sliter med å stole på min egen vurderingsevne, og har hatt veldig dårlige erfaringer med en tidligere behandler, og er redd for å gå i samme fella en gang til. Hvorfor sier dere plutselig "han" om min behandler? Jeg trodde jeg var kjønnsnøytral når jeg skrev. Regner med at ting blir bedre nå som jeg har begynt på ap, det har vært til god hjelp før. ;- ) 0 Siter
eksvimle Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Takk for at du svarte. Jeg sliter med å stole på min egen vurderingsevne, og har hatt veldig dårlige erfaringer med en tidligere behandler, og er redd for å gå i samme fella en gang til. Hvorfor sier dere plutselig "han" om min behandler? Jeg trodde jeg var kjønnsnøytral når jeg skrev. Regner med at ting blir bedre nå som jeg har begynt på ap, det har vært til god hjelp før. ;- ) Du sa det var en han! "Betyr dette at han ikke "tok meg på alvor"?" også sa du også "...hadde skrevet det ned og ba hn lese gjennom det".... Passer ikke helt å si "ba hun lese"... Da hadde du nok sagt "ba henne lese"... Lykke til videre... Du er modig synes jeg!!! 0 Siter
frosken Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 Høres ut som en grei prioritering :-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. august 2010 Skrevet 14. august 2010 Dette er en fornuftig og klok prioritering. 0 Siter
Orio Skrevet 14. august 2010 Forfatter Skrevet 14. august 2010 Dette er en fornuftig og klok prioritering. Takk for at du svarte. 0 Siter
Orio Skrevet 14. august 2010 Forfatter Skrevet 14. august 2010 Høres ut som en grei prioritering :-) Takk for at du svarte. Men du har glemt å fortelle meg hva en treningskontakt er. ;- ) 0 Siter
Orio Skrevet 14. august 2010 Forfatter Skrevet 14. august 2010 Du sa det var en han! "Betyr dette at han ikke "tok meg på alvor"?" også sa du også "...hadde skrevet det ned og ba hn lese gjennom det".... Passer ikke helt å si "ba hun lese"... Da hadde du nok sagt "ba henne lese"... Lykke til videre... Du er modig synes jeg!!! Så jeg avslører meg selv? Hvis jeg snakket hadde jeg sagt ba henne lese det, (det er faktisk noen som sier hun i stedet) men hn bruker jeg som en kjønnsnøytral variant kan bety både han/ham og hun/henne. 0 Siter
frosken Skrevet 15. august 2010 Skrevet 15. august 2010 Takk for at du svarte. Men du har glemt å fortelle meg hva en treningskontakt er. ;- ) Hvis du googler "treningskontaktkurs", så vil du få ganske mange treff som viser innholdet i kurset :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.