runsaep Skrevet 14. august 2010 Skrevet 14. august 2010 Behandling polikl. i 2år. Psykiater forsøkt mange medisiner. Havnet på Lamictal og Litium (tot 700 mg lamic, ca. 260 mg lit). Men er så ustabil nå og har så mange svingninger nå at jeg vil kutte de og se om de påvirker negativt. Er blitt "immun" mot dem.Tanken støttes av kona som er legevaktssykepleier. Kan jeg kutte umiddlelbart eller ved nedtrapping? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. august 2010 Skrevet 14. august 2010 Jeg synes ikke du skal endre disse medisinene uten etter råd fra din lege/psykiater. Uansett skal slik medisin trappes langsomt ned og bare en medisin av gangen. 0 Siter
runsaep Skrevet 15. august 2010 Forfatter Skrevet 15. august 2010 Ok, da vil jeg vel drøfte med han om å ta vekk litium først. Siden depressiv delen hos meg er altoverskyggende. Bivirkninger ved å kutte medisiner? Det er hevdet at for personer med liten medikamentell effekt, og samtaleterapieffekt man ECT muligens hjelpe. Hvilken erfaring og kunnskap har du om det? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.