Spenol(1) Skrevet 14. august 2010 Skrevet 14. august 2010 jeg går på Cipralex 10mg. Jeg tar det som regel kl 22 om kvelden. Når tidspunktet nærmer seg neste dag så får jeg angst, og blir skjelven. Når går effekten ut, og hvor lang tid tar det før jeg får effekt av neste dose? 0 Siter
Gjest om det Skrevet 14. august 2010 Skrevet 14. august 2010 Jeg synes det høres ut som om du går på en for lav dose. Har du prøvd 15 mg? 10 mg er ikke en veldig stor dose. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 14. august 2010 Skrevet 14. august 2010 Bare tanker, men Cipralex kan økes - har selv brukt 20mg. Om en dose ebber ut så du får gjennobrudd av symptomer, kunne det være formålstjenelig å dele opp dosen i to. 0 Siter
RedakTom Skrevet 14. august 2010 Skrevet 14. august 2010 I pakningsvedlegget står det at Cipralex når funksjonstopp 4 timer etter inntak og har en virkning på 30 timer etter inntak. Sikker på at det ikke er psykisk betinget? Jeg kan gå nesten 2 døgn uten medisin før jeg får symptomer. 0 Siter
Spenol(1) Skrevet 15. august 2010 Forfatter Skrevet 15. august 2010 I pakningsvedlegget står det at Cipralex når funksjonstopp 4 timer etter inntak og har en virkning på 30 timer etter inntak. Sikker på at det ikke er psykisk betinget? Jeg kan gå nesten 2 døgn uten medisin før jeg får symptomer. ''Sikker på at det ikke er psykisk betinget? Jeg kan gå nesten 2 døgn uten medisin før jeg får symptomer'' Det skjer på omtrent samme tidspunkt hver gang. Jeg kan få plutselig angst. Jeg har ikke gått på det så lenge, så det har kanskje ikke gitt full effekt ennå. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. august 2010 Skrevet 15. august 2010 Selv om jeg aldri har hørt om slikt før, skal jeg ikke avvise at det er slik hos deg. Du kan være en rask nedbryter av stoffet. Mest sannsynlig trenger du høyere dose. Uansett kan du jo prøve å dele døgndosen i to. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.