Gå til innhold

Hvor lenge varer effekte av Cipralex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg går på Cipralex 10mg. Jeg tar det som regel kl 22 om kvelden. Når tidspunktet nærmer seg neste dag så får jeg angst, og blir skjelven. Når går effekten ut, og hvor lang tid tar det før jeg får effekt av neste dose?

Skrevet

Jeg synes det høres ut som om du går på en for lav dose. Har du prøvd 15 mg? 10 mg er ikke en veldig stor dose.

Skrevet

Bare tanker, men Cipralex kan økes - har selv brukt 20mg.

Om en dose ebber ut så du får gjennobrudd av symptomer, kunne det være formålstjenelig å dele opp dosen i to.

Skrevet

I pakningsvedlegget står det at Cipralex når funksjonstopp 4 timer etter inntak og har en virkning på 30 timer etter inntak.

Sikker på at det ikke er psykisk betinget? Jeg kan gå nesten 2 døgn uten medisin før jeg får symptomer.

Skrevet

I pakningsvedlegget står det at Cipralex når funksjonstopp 4 timer etter inntak og har en virkning på 30 timer etter inntak.

Sikker på at det ikke er psykisk betinget? Jeg kan gå nesten 2 døgn uten medisin før jeg får symptomer.

''Sikker på at det ikke er psykisk betinget? Jeg kan gå nesten 2 døgn uten medisin før jeg får symptomer''

Det skjer på omtrent samme tidspunkt hver gang. Jeg kan få plutselig angst. Jeg har ikke gått på det så lenge, så det har kanskje ikke gitt full effekt ennå.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Selv om jeg aldri har hørt om slikt før, skal jeg ikke avvise at det er slik hos deg. Du kan være en rask nedbryter av stoffet.

Mest sannsynlig trenger du høyere dose. Uansett kan du jo prøve å dele døgndosen i to.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...