Gå til innhold

Er dette bare noe psykisk, eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det er noe feil med meg nå... mer enn vanlige. Blir usikker på om dette er "bare" pga alt av psykisk påkjenninger jeg har vært igjennom i det siste, eller om det er noe reelt (fysisk) som feiler meg.

Mensen har uteblitt helt siden jeg kom tilbake hit. Dvs 3 1/2 mnd nå. Det er overhodet ikke sjans for at jeg er gravid. Har vært regelmessig siden etter jeg fødte min sønn. Men tidligere "kontrollerte" jeg dette selv, med å med vilje holde min egen vekt veldig lav, slik at mensen skulle utebli. (Helt ærlig var jeg redd for å bli gravid med min far). Jeg har også veldig vondt oppover i magen på venstre side. Jeg er bare litt ekstra redd nå fordi siste gang jeg hadde sex (med min eks), så gjorde det veldig vondt, og det varte i flere dager etterpå.

(Jeg aner ikke om han var trofast mot meg... Han var jo full døgnet rundt, og ute til alle døgnets tider -og tilbrakte minimalt av tid sammen med meg...!)

Jeg har også veldig mye, unormalt, hårtap for tiden...

Er dette bare "symptomer" på at jeg sliter psykisk? Eller kan det være noe annet?

Skrevet

Mensen kan man miste av stress og kjør. Imidlertid... Det finnes jo uttrykk som å "sette grå hår i hodet på..." osv. Men i og med at du har smerter og et forhold der du kanskje ikke hadde en som holdt seg bare til deg - så ville jeg tatt en tur til legen med det. Å ha smerter og angst for hva de skyldes er jo bare noe som lett kan forsterke smertene, og igjen angten for de. En vond sirkel. Miste håret vet jeg ikke om man kan av stress og angst, men får du spist bra? Ved et kraftig vekttap og dårlig ernæring, kan man miste hår. Det er den eneste fysiske grunnen jeg kan tenke på. Man har jo noen sykdommer som alopecia, som gir enten flekkvis eller totalt hårtap. Ellers kan hormonforstyrrelser spille inn. Jeg vil ikke leke doktor og gi deg diagnoser, men hvis man har en kombi av smerter i underlivet, blødningsforstyrrelser og hårtap er det en meget god grunn til å se en lege.

Ikke tenk at dette er noe som helst alvorlig. Smertene kan komme fra noe så enkelt som spente muskler; det kan også gjøre det vondt under sex... Men ikke se på deg som en hypokonder i den forstand at det bare er tull å oppsøke legen din. Better safe than sorry!

Ellers er jeg lei for å høre hva du har vært igjennom med faren din! Jeg har ikke lest alle innleggene dine, men jeg vet du har blitt mishandlet av en alkoholisert person og at det sitter hardt i. Kan ikke annet enn si at jeg ønsker deg alt godt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...