Gå til innhold

Fremgangsmåte?


Gjest UPF58

Anbefalte innlegg

Lurer på fremgangsmåte for å få støtte til nye tenner oppe.Har vært plaget med munntørrhet i ca 10 år,noe som har ført til forhøyet karies og at jeg både har mistet plomber og tenner.

Først detter plombene ut når jeg spiser ett eple eller en gulerot,så blir resten av tanna så svak at halvparten detter ut da det blir en sprekk på midten.Har kun 4 tenner igjen oppe,2 jeksler og 2 andre.Har nå en 2 års tid bare spist helt ferskt brød og kun kokte grønnsaker,og bananer,druer og appelsiner.Koste meg siste jul med 2 kg klementiner siden jeg ikke kunne spise nøtter.Peanøtter er utelukket,men potetgull og ostepop går bra.

Nede mangler jeg kun 3 jeksler.Biffen må stekes godt i og skjæres i terninger.Det blir mye pasta,gryterett og hamburgere ingen seige biffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hør med nav

Du kan kontakte NAV og forhøre deg om mulighetene for økomisk støtte. Jeg fikk tannskader pga munntørrhet utløst av medisiner, men jeg gikk rett til tannlegen. Hun målte spyttproduksjonen min og søkte NAV om refusjon. Jeg fikk dekket en god del av beløpet.

Men jeg går regelmessig til tannlegen hvert år. Vet ikke om Nav stiller noen krav i forhold til regelmessig tannpleie når de vurderer søknader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bipolar i 15 år!

Du kan kontakte NAV og forhøre deg om mulighetene for økomisk støtte. Jeg fikk tannskader pga munntørrhet utløst av medisiner, men jeg gikk rett til tannlegen. Hun målte spyttproduksjonen min og søkte NAV om refusjon. Jeg fikk dekket en god del av beløpet.

Men jeg går regelmessig til tannlegen hvert år. Vet ikke om Nav stiller noen krav i forhold til regelmessig tannpleie når de vurderer søknader

Regelmessig tannpleie for å registrere antall tenner som faller ut av å spise mat,hvorfor det?Hvis tenner ikke tåler å spise epler og rå gulerøtter,er de ikke sterke nok uansett vel? Da MÅ det nødvendigvis være sykdom som står bak.Jeg er ikke lagd av penger jeg skjønner du og har vært bipolar i ca 15 år.

Hadde jeg vært frisk kunne jeg sikkert kastet bort masse penger på tannlegen! Det er noe som heter regninger skjønner du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hør med nav

Regelmessig tannpleie for å registrere antall tenner som faller ut av å spise mat,hvorfor det?Hvis tenner ikke tåler å spise epler og rå gulerøtter,er de ikke sterke nok uansett vel? Da MÅ det nødvendigvis være sykdom som står bak.Jeg er ikke lagd av penger jeg skjønner du og har vært bipolar i ca 15 år.

Hadde jeg vært frisk kunne jeg sikkert kastet bort masse penger på tannlegen! Det er noe som heter regninger skjønner du!

Hør med nav var forslaget mitt. Er ikke jeg som har laget reglene. Jeg har bare gjengitt deler av svaret jeg fikk fra nav. Slik jeg har oppfattet det.

Forøvrig er jeg også ufør men klarer å sette av penger til regelmessig tannpleie. Men er klar over at det er mange som har for store utgifter til å greie det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med tannlegen din, eller Helfo. De fleste tannleger har direkteoppgjør med Helfo og vet hva som dekkes og ikke. Har du ikke noen tannlege enda, så spør hos Helfo på generelt gunnlag. Det har ingen hensikt å spørre på ditt lokale navkontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...