Gå til innhold

Hvorfor

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler jeg meg mindreverdig når Sør eller andre kritiserer innleggene mine? Føler ting blir vridd og vrengt på av det jeg skriver og så blir jeg mange ganger tillagt meninger og holdninger jeg ikke har. Men vet det er meg det er noe galt med. Men hva feiler det meg egentlig?

Er det ønskelig at jeg holder meg borte? Er jeg en for stor pest og plage for folk her? For doktoronlineteamet?

Skrevet

Det er ikke gitt at det er rart at du reagerer på Sørs måte å argumentere på. Det kan jo være noe med argumentasjonsmåten hans, like mye som det er noe med deg.

Skrevet

Det kan være slik frosken sier.

Eventuelt kan det også være at det er mer behagelig å føle seg tråkket på og som et offer, enn å forsvare meningene man har og ta til motmæle når noen mistolker.

Skrevet

Det er en "solfryd" her som starter tråder (bemerk: hun starter dem) for å kun å angripe "Sør" som sosiopat, narcissist, og det som verre er.

Etterpå starter hun tråder hvor hun fremstiller seg selv som offer.

Jeg har ikke gjort annet enn å be deg dokumentere påstanden du skrev. Det samme som jeg ville bedt alle andre om.

Gjest solfryd
Skrevet

Det er en "solfryd" her som starter tråder (bemerk: hun starter dem) for å kun å angripe "Sør" som sosiopat, narcissist, og det som verre er.

Etterpå starter hun tråder hvor hun fremstiller seg selv som offer.

Jeg har ikke gjort annet enn å be deg dokumentere påstanden du skrev. Det samme som jeg ville bedt alle andre om.

Jepp, sunjoy er meg

Skrevet

Jepp, sunjoy er meg

Jeg er klar over det. Det er jo bare en oversettelse av nicket ditt.

Poenget er at du fikk et helt greit svar i den tråden (hvor du anklaget folk), og det ligger ikke noe "personlig" eller nedverdigende i det.

Det er jo slik verden fungerer - hvis du fremsetter en påstand, så vil folk gjerne ha "bevis".

Gjest solfryd
Skrevet

Jeg er klar over det. Det er jo bare en oversettelse av nicket ditt.

Poenget er at du fikk et helt greit svar i den tråden (hvor du anklaget folk), og det ligger ikke noe "personlig" eller nedverdigende i det.

Det er jo slik verden fungerer - hvis du fremsetter en påstand, så vil folk gjerne ha "bevis".

Jada, jeg skjønner det jeg også. Men psyken min har nok ikke godt av å diskutere med deg. Ikke din feil, men min.

Og jeg lurer jo her på hvorfor jeg er slik. Hva som feiler meg når det er sånn. Derfor spør jeg.

Skrevet

Jada, jeg skjønner det jeg også. Men psyken min har nok ikke godt av å diskutere med deg. Ikke din feil, men min.

Og jeg lurer jo her på hvorfor jeg er slik. Hva som feiler meg når det er sånn. Derfor spør jeg.

Uten at jeg vil "diagnostisere" deg, men som mitt svar på det du spør meg om - jeg tipper det går på selvbildet ditt.

Hvis jeg spør deg om dokumentasjon, så føler du at jeg angriper DEG, og ikke argumentene dine.

Og hvis du da føler at du ikke klarer å argumentere (la oss si det er fordi du har en "dårlig sak" (som eteksempel)), så tror du at det er "deg det er noe galt med", i stedet for å skjønne at årsaken til at du (for eksempel) ikke kan dokumentere noe er at argumentet er feil. (Og ikke at det er noe "galt" med deg.)

Gjest segunda
Skrevet

Det er ikke på noen måte ønskelig at du holder deg borte. Jeg har opplevd deg som hyggelig å diskutere med selvom vi så absolutt ikke alltid er enige.

Det er viktig at du ser realistisk på de som deltar på dol. Det er som andre steder i samfunnet at vi må sette oss selv i respekt overfor oss selv og andre. Jeg er klar over at det er ikke alltid lett.

Gjest solfryd
Skrevet

Uten at jeg vil "diagnostisere" deg, men som mitt svar på det du spør meg om - jeg tipper det går på selvbildet ditt.

Hvis jeg spør deg om dokumentasjon, så føler du at jeg angriper DEG, og ikke argumentene dine.

Og hvis du da føler at du ikke klarer å argumentere (la oss si det er fordi du har en "dårlig sak" (som eteksempel)), så tror du at det er "deg det er noe galt med", i stedet for å skjønne at årsaken til at du (for eksempel) ikke kan dokumentere noe er at argumentet er feil. (Og ikke at det er noe "galt" med deg.)

Ja, jeg tror du har helt rett i det.

Men er heldigvis blitt myyye bedre enn det jeg var for rundt 10 år siden. Da gikk jeg med bøyd rygg og subbet haka i bakken...

Fikk diagnosen unnvikende pf, og det passet jo bra den gangen. Jeg turde jo knapt å hente posten fordi folk jo kunne se meg og hvor stygg og fæl jeg var. Nå passer vel bedre eupf, tror jeg.

Uansett, jeg skal ikke plage noen mer. Nå logger jeg av for godt. Og jeg håper Webmaster kan slette kontoen min her sånn at jeg ikke blir fristet til å logge meg inn mer.

Hvis kontoen er slettet, må jeg jo "bestille" på nytt for å få nytt passord og sånn. Da skal det mer til for å komme inn hit å plage andre.

Skrevet

Ja, jeg tror du har helt rett i det.

Men er heldigvis blitt myyye bedre enn det jeg var for rundt 10 år siden. Da gikk jeg med bøyd rygg og subbet haka i bakken...

Fikk diagnosen unnvikende pf, og det passet jo bra den gangen. Jeg turde jo knapt å hente posten fordi folk jo kunne se meg og hvor stygg og fæl jeg var. Nå passer vel bedre eupf, tror jeg.

Uansett, jeg skal ikke plage noen mer. Nå logger jeg av for godt. Og jeg håper Webmaster kan slette kontoen min her sånn at jeg ikke blir fristet til å logge meg inn mer.

Hvis kontoen er slettet, må jeg jo "bestille" på nytt for å få nytt passord og sånn. Da skal det mer til for å komme inn hit å plage andre.

Jeg har INTET ønske om at du skal forsvinne, Solfryd.

Skrevet

Jeg visste ikke at det fantes et doktoronline-team en gang. Kommer de hjem til en?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det der har med Sør sin diskusjonsteknikk å gjøre - ikke med deg. Det er ikke det minste rart at du føler at han vrir og vrenger på det du sier eller tillegger deg meninger - det gjør han mot alle som mener noe annet enn ham.

For din egen del kan det være det beste å hoppe over hans innlegg, mye bedre enn å forlate dol.

Skrevet

Det der har med Sør sin diskusjonsteknikk å gjøre - ikke med deg. Det er ikke det minste rart at du føler at han vrir og vrenger på det du sier eller tillegger deg meninger - det gjør han mot alle som mener noe annet enn ham.

For din egen del kan det være det beste å hoppe over hans innlegg, mye bedre enn å forlate dol.

Enig

Gjest høstløv
Skrevet

Det er bare å overse alle innlegg fra Sør. Heldigvis er han konsekvent i bruk av nick slik det blir enkelt å la være å svare ham.

Gjest solfryd
Skrevet

Jeg visste ikke at det fantes et doktoronline-team en gang. Kommer de hjem til en?

He he, neida. Ikke sånn ment. Med team så mente jeg den gjengen som jobber i doktoronlines redaksjon. ;-)

Gjest solfryd
Skrevet

''Jeg visste ikke at det fantes et doktoronline-team en gang. Kommer de hjem til en?''

Først trodde jeg du var en helt vanlig bruker av doktoronline, og svarte deg på dette på en hyggelig måte. Men i går leste jeg at du var lege(!) og da trakk jeg konklusjonen om at dette svaret til meg var ment flåsete fra din side. Hvorfor forsøker du å holde narr?

Gjest hårsår
Skrevet

''Jeg visste ikke at det fantes et doktoronline-team en gang. Kommer de hjem til en?''

Først trodde jeg du var en helt vanlig bruker av doktoronline, og svarte deg på dette på en hyggelig måte. Men i går leste jeg at du var lege(!) og da trakk jeg konklusjonen om at dette svaret til meg var ment flåsete fra din side. Hvorfor forsøker du å holde narr?

Skjerp deg eller ta pause fra DOL!

Skrevet

Du - jeg tror cathlin tulla. Både da hun skrev om yrket sitt og da hun lot som om hun ikke skjønte hva du mente med "DOL-teamet".

Ikke ta det alvorlig eller personlig.

Skrevet

Dramaqueen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...