ikke mitt navn Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Har du en oversikt over hvilke alternative behandlingsmetoder som er dokumentert virksom i psykisk helsevern og evt. i somatikkens verden? 0 Siter
Gjest alt.beh Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Alternativ behandling = ikke dokumentert/ikke virksom 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Se svarene hans i akupunkturspørsmålet . Jeg er halvveis enig med han der. Akupunktur ER god smertebehandling. Hvor vidt det der med hvor på kroppen man setter nålene ha meg mer vanskelig for å være med på. Jeg har i utgangspunktet (for elleve år siden) tatt akupunktur for smerteproblematikk, og da trodde jeg ikke noe som helst på det. Trodde det var like psyko som homeopati... Men da akupunktøren spurte (etter "pulsdiagnose") om jeg var plaget med hjerteklapp, måtte jeg svare ja. Jeg hadde 20-30% ekstraslag på EKG som ble tatt oever et par timer i sammenheng med en annen undersøkelse. Dette var ikke farlig på noen måte, bare ubehagelig - særlig hvis jeg fikk angst eller stress. Akupunkturen jeg fikk tok faktisk knekkne på dette! Nå er mine EKG nydelige om jeg skal bruke legens ord. Så jeg går god for at det virker - jeg hadde null tro på det så helt placebo kan det ikke ha vært. I desperasjon har jeg forsøkt homeopati. Min mening er at det var piss! En del mennesker sier at hadde det ikke vært for blabla, eller at "homeopaten hjlalp meg..." Det jeg fikk hjalp kanskje en tiendedel etter å ha forsøkt forskjellige ting. Da sa homeopaten at "dine problemer står høyt på en sånn topp ti liste av hva som er vanlskelig!. Om noen tror på det og fåren placeboeffekt - velbekomme om det faktisk da hjelper!. Personlig var det tull utover at homeopaten var et veldig godt menneske å prate med. En jævla dyr "psykolog." Jeg vil dog aldri utelukke noe fullstendig. Dog er akupunktur det eneste jeg ser et poeng i å anbefale til folk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.