nellyspin Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 hei jeg er en jente på 26år som ble diagnosert me moderat depresjon for ca 2år siden. jeg har slitt med depresjon siden jeg var 14år. jeg var ferdigbehandlet for 2 år siden og de mente jeg var frisk, så hvorfor triller tårene så fort ned over kinnet mitt nesten hver dag og jeg klarer nesten ikkje å puste, d eneste jeg vil er å forlate denne verden. jeg tar cipralex som hjelper litt men depresjonen er der hele tiden og den er så sterk at jeg ikke har krefter til å kjempe imot lenger, jeg har bare en tanke i hodet som kan være løsningen på alle mine problemer. jeg er så sleten at jeg bare ligger på benken og orker ingenting. jeg har prøvd å fortelle legen om dette men alle mener at jeg ikke er syk og d er ingenting å gjøre.jeg har så lyst til å le, ha d morro, bare føle noe annet enn sorg, sorg er d eneste jeg føler og har følt siden jeg var 14år. vær så snill og svar meg på hva jeg kan gjøre, jeg er helt alene og ingen tror meg.. hilsen meg 0 Siter
Gjest masse gode tanker til deg Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Føler virkelig med deg....... vet ikke noe fornuftig å skrive, men gir deg en trøsteklem om du orker å ta imot den. Det er ikke lett å se lyspunkter når man har det som verst, men forsøk allikevel og gi ikke opp! 0 Siter
Gjest bipp.. Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Hvis du er misfornøyd med fastlegen din står det deg fritt å velge en ny. Kanskje du kan få tips hvis du spør venner og kjente om de har noen å anbefale. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Om fastlegen ikke hører forstår, og ikke ser ut til å bry seg - BYTT. Jeg gir det rådet fordi jeg selv aldri ville fått psykiatrisk hjelp om jeg ikke hadde byttet fastlege. Kanskje Cipralex ikke er rette medisinen for deg. Jeg har et inntrykk av at en del leger kun "kan" dette medikamentet, særlig allmennleger. Dessverre har jeg også inntrykk av at det er førstevalget for en del psykiatere. Når du har vært plaget så lenge og den behandlingen fastlegen gir ikke funker/elelr det ikke funker med fastlegen, synes det det er helt riktig å få henvising til en DPS poliklinikk (almennpsyk plklinikk) for utredning og behandling. Ofte kan det være gunstik at en psykolog og en psykiater samarbeider. Alt kan ikke medisineres bort - seliv ikke ved bipolare depresjoner om jeg skal si det helt ekstremt. Det er alltid noen tankemønstre man kan jobbe med. Jeg håper at du får hjelp mot depresjonsplagene dine! Det er jo en fæl plage å gå rundt med! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. august 2010 Skrevet 17. august 2010 Jeg er i permisjon nå, og jeg bruker mye tid på å lese meg opp på fag. Det har blitt klart for meg at tidlig debut av depresjon er en langt sterkere indikasjon på bipolar lidelse enn det en tidligere har trodd. Jeg synes du bør prøve å komme deg til en kompetent psykiater som kan rediagnostisere deg med tanke på bipolar lidelse. Det er godt mulig at du skal ha annen medisin enn du får i dag. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.