Gå til innhold

Deprimert og sosial angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey jeg en en gutt på 20år som har store sosiale problemer. jeg har også lese og skrive vansker. problemet er at jeg har et så stort problem at jeg ikke engang tør og ta telefoner hvis jeg ikke vet hvem det er. dette går utover mitt liv til den grand at jeg har gått arbeidsledig siden jeg ble ferdig på skolen som tømrer. hvis jeg går på butikken så går jeg ikke til kassen hvis det er andre folk i gøen, jeg tør ikke og gå rundt med cv etc får og få jobb eller ringe for og bestille pizza. jeg er som sakt 20år nesten ingen venner jeg sitter veldig mye inne alene. jeg har tenkt tanker som ingen på min alder skal tenke.

Skrevet

Psykologisk hjeplp i for veldig mange - feksk. korstkning terai (ta et google search om du lurer på kognitiv terapi.

I tillegg går det an å forsøke medisiner som SSRI, nyere antidpressia so også har vist seg effektive ved en del typer angst.

Ta deg en tur til fastlegen (evtl, helsesøster eller fagperson for ungom v/kommunal helsestasjon)ø Fra begg instanser burde de være mulig å få litt å sove på.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette skal du søke hjelp for. Bestill time hos fastlegen i dag. Mange fastleger kan hjelpe, men de fleste med slike problemer blir nok henvist til en psykiatrisk poliklinikk/DPS for behandling med psykoterapi og evt medisiner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...