Gjest Campral Skrevet 17. august 2010 Skrevet 17. august 2010 Heisann! Jeg bare lurte på hvordan Campral er i forhold til Antabus. Jeg har epilepsi og forstår dette som at jeg ikke kan ta Antabus etter å ha lest i FK. Mange sier at jeg skal ta valget.. Men dette er langt vanskeligere for meg enn det var å kutte ut røyken for halvannet år siden... Jeg ødelegger nattesøvnen min ved å drikke. Ikke skjønner jeg hvorfor jeg gidder, men jeg begynner å få skikkelig ubehag no. Angst fra helvete dagen derpå. ikke turt å ta det opp med min egen psykiater ennå, fordi jeg er seriøst redd for å få veldig strenge restriksjoner på evt. medisiner... Jeg har 50 stk Vival i over et halvår etter regelen. Om jeg drikker, gidder jeg ikke blande. Det har bare ikke noe for seg. Slik det har utartet seg nå, innser jeg at jeg trenger hjelp ganske raskt - får jeg virkelig får problemer....Jeg skjønner ikke meg selv helt.. For jeg liker ikke den alkoholrusen jeg får bortsett fra evt tekniske forhold (rensevæske mv.). Likevel har jeg vanskelig for å se dagslys de dagene jeg har derpå... Så vondt skal gjøre med vondt fordrives - ikke noe tvil om det. Uansett må jeg kanskje en gang igjennom det og de zoombie-medisinene de gir. Typusj neg å ikke reagere på minstedose, men definitivt reagere skikkelig på en medium dose - nå teker jeg et C-preparat. Det b-preparatet jeg tar fast mot epilepsi fører til at jeg iokke har noe god effekt av andre benzo... Det legene bestemmer seg for å kalle "møkkamedikmenter" er ikke nødvendigvis det for alle. Jeg skal være ærlig nok til å si at jeg vil ha Xanor. Ikke høy dose, men moderatø Her i veien kan faktsik personalet ta vare på event.med. fil folk slik at man må spørre etter det. Psykiateren min sier hun aldri skriver ut det medikamentet fordi folk blir så avhengige... Jeg vet ikke jeg. For et år eller to siden klarte jeg å vrioste Somadril ut av psykiateren pga akutt angst og sterke smerter. Hun skrev det faktisk ut etter litt overtalelse. Dette medikamentet ble a-preparat en stund, før de avregistrerte det i Norge. Synd for oss som har hatt hjelp av det. Tror jeg har skrevet litt mer om dette medikamentet for noen dager siden. Grunnen til at jeg tenker Xanor er at jeg fikk en minstepakke av fastlegen en gang. Venninna mi hadde dødd helt plutselig, jeg fikk ikke sove på vanlige sovemeds jeg alt hadde og sa jeg ikke fikk sove av. Jeg tenkte at jeg kom til å få epilepsianfall om jeg ikke kom til lege. Dama jeg kom inn til var en diger dust - sa jeg bare skulle ta det jeg hadde... Men hun hadde vett på å ringe inn tin fastlegen min da jeg stadig motsa henne og sto HARDT på det med epielepsi. Fastlegen skrev ut en minstepakke med Xanor. Den sto lenge i skapet, brukte jo det bare jjeg helt absolutt måtte. Medikamentet ga meg heller ikke noe spesiell rusfølelse. Men jeg blir dog roligere avdet enn av en del verktøy jeg omgås. Jeg tror jeg har mine strategier på hvordan jeg kan "snurre psykiateren rundt lillefingeren, men det liker jeg IKKE." Ønsker å være en rolig sjel jeg helst ikke rusa utav kontroll. Dette er noe usammenhegennde, for jeg er ikke edru. Vet ikke om jeg begynte å drikke fordi jeg hadde veldig angst, om jeg får det av drikkinga mi eller begge deler... Skal man ha noe sterkt har jeg inntrykk av at man må ha skikkelig flaks med legen. Kanskje det er bra.... Jeg har lyst til å ta opp min gamle håndtverkshobby... Tredreiing. Det er gøy, men kan lage til mer ennn en del tror. Hadde slayd som valgfag på ungdomsskolen husker jeg. Læreren slapp meg løs ved dreiebenden nokså raskt etter han sa jeg kunne forsøke å bruke sirkelsaga aleine (mens han så nøye etter). Det er den eneste virkelig fine læreren jeg har hatt på ungdomsskolen. Empatisk og omtenksom med elevene sine. Om han så problemer, så han også at det går an å løse sånt... Prater meg på viddene verre i fylla enn når jeg er edru, så jeg beklager det. Topic var jo at jeg ikke skjønte bæret av hva en et firma i USA tok for "shipping" til Norge.... Jaja, det ble et dusteinnlegg her i stedet. Plis ikke si at det bare er å velge å kutte ut - noen av dere. Det vet jeg. Dere kan like godt fotelle meg at jeg bør klippe tånegla rett over, slik at risken for å få inngrodde negler minsker betraktelig. Har bipolar 2 og PTSD. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. august 2010 Skrevet 17. august 2010 Antabus virker ved hjelp av avskrekking: En blir skikkelig dårlig når en drikke på Antabus. Campral virker ved å dempe drikkesuget. Etter min menig forsøkes Campral i alt for liten grad. 0 Siter
Gjest Campral Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Antabus virker ved hjelp av avskrekking: En blir skikkelig dårlig når en drikke på Antabus. Campral virker ved å dempe drikkesuget. Etter min menig forsøkes Campral i alt for liten grad. Takk for svar - tross et helt kørka innlegg! Nå har jeg snakket med psykologen min, så det vil bli tatt videre . 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.