Gjest Edel Skrevet 15. september 2001 Skrevet 15. september 2001 Viser til tidligere innlegg. Jeg har søkt og søkt, og selv om jeg vet jeg har lest det tidligere, så finner jeg ikke de innleggene som handlet om dette. Altså at man ikke kan fratas rehabiliteringspenger mens man søker om uføretrygd. Trygdekontoret til venninnen min sier at så lenge det ikke er utsikt til bedring, så får hun ikke penger. Får hun innvilget uførepensjon så vil hun få etterbetalt, men nå lever hun kun av 50% jobb. Håper du har noen lover og regler å vise til som hun kan "slå i bordet" med. 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 17. september 2001 Skrevet 17. september 2001 Vel, da får hun be dem lese folketrygdloven § 12-16. Dersom TK mener det ikke er utsikt til bedring så betyr det at de mener hun skal ha uførepensjon. Da er det IKKE noen grunn til at hun skal gå uten stønad med mindre hun har annen INNTEKT å leve av i mellomtiden (lønn, pensjon eller kapitalinntekt som f.eks renteinntekter eller leieinntekter). Hvis HUN mener det ikke er utsikt til bedring og TK er uenig, så får de gi henne rehab.penger eller attføringspenger. Så enkelt ER det ... ! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.