Gå til innhold

Venter på uføretrygd - igjen

Anbefalte innlegg

Viser til tidligere innlegg. Jeg har søkt og søkt, og selv om jeg vet jeg har lest det tidligere, så finner jeg ikke de innleggene som handlet om dette. Altså at man ikke kan fratas rehabiliteringspenger mens man søker om uføretrygd.

Trygdekontoret til venninnen min sier at så lenge det ikke er utsikt til bedring, så får hun ikke penger. Får hun innvilget uførepensjon så vil hun få etterbetalt, men nå lever hun kun av 50% jobb.

Håper du har noen lover og regler å vise til som hun kan "slå i bordet" med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35178-venter-p%C3%A5-uf%C3%B8retrygd-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, da får hun be dem lese folketrygdloven § 12-16.

Dersom TK mener det ikke er utsikt til bedring så betyr det at de mener hun skal ha uførepensjon. Da er det IKKE noen grunn til at hun skal gå uten stønad med mindre hun har annen INNTEKT å leve av i mellomtiden (lønn, pensjon eller kapitalinntekt som f.eks renteinntekter eller leieinntekter).

Hvis HUN mener det ikke er utsikt til bedring og TK er uenig, så får de gi henne rehab.penger eller attføringspenger. Så enkelt ER det ... !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...