Gå til innhold

Stakkars psykolog...

Anbefalte innlegg

Gjest Caddy76
Skrevet

Jeg har kun hatt litt kontakt med vedkommende siste året da meningen var at jeg skulle starte i gruppeterapi. Men psykologen er stadig borte fra jobb og samtlige avtaler siste året har blitt avlyst. Nå sendte jeg en sms i dag tidlig og ba om svar på om det blir noe av gruppeterapien, og så får jeg svaret jeg var ute etter og i tilegg opplysning om at h-n er på intensivavdelingen med en i familien som har vært gammel og skral lenge. Er det ikke uetisk å dele alle private opplysninger me en pasient? Jeg synes stadig synd på denne behandleren... Personen har fortalt meg om selvmordforsøk, misbruk, familievold som h-n har slitt med... Å jeg har trøstet vedkommende når h-n mistet sin kjære hund og var grisedeppa i timen....

Jeg holder meg unna denne personen... Men nå hadde jeg ikke hørt fra personen på noen måneder og i løpet av en sms får jeg nye dramatiske beskjeder...

Jeg er ingen kynisk person.... Men akkurat når det gjelder de i hjelpeapparatet skulle jeg ønske de kunne holde sine sorger for seg selv. Har mer enn nok med meg selv og de rundt meg....

Skrevet

Mange rare folk der ute,psykologer er også folk....

Gjest solfryd
Skrevet

Jeg synes denne psykologen er uprofesjonell! Som terapeut skal man vel ikke dele sine sorger og bekymringer med pasientene. Sine egne ting bør h*n holde for seg selv så lenge behandlingsrelasjonen med pasientene foregår. Så får h*n heller finne andre "likeverdige" å dele sine problemer med _utenfor_ timene/behandlingssituasjonen.

Helt uakseptabelt med slike sms.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Her må du finne en annen behandler. Denne kan ikke hjelpe deg.

Gjest Caddy76
Skrevet

Her må du finne en annen behandler. Denne kan ikke hjelpe deg.

Takker for svar. Jeg går ikke til dene psykologen lengre. Sendte h-n kun en tekstmelding me et spørsmål. Men syns det er helt utrolig at h-n må slenge på at nå er på intensivavdelingen med noen som ligger for døden.

Skrevet

Du verden...denne psykologen oppfører seg i min verden direkte uproffesjonelt.

Det er jo nesten tragikomisk....når pasienten må trøste psykologen som har mistet hunden sin...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Takker for svar. Jeg går ikke til dene psykologen lengre. Sendte h-n kun en tekstmelding me et spørsmål. Men syns det er helt utrolig at h-n må slenge på at nå er på intensivavdelingen med noen som ligger for døden.

Kan jeg tippe at det er en kvinne, og at det dreier seg om privat praksis?

Gjest Caddy76
Skrevet

Kan jeg tippe at det er en kvinne, og at det dreier seg om privat praksis?

Ikke privat nei... Jobber ved en poliklinikk. Vært der 2 år ca.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...