Gjest psykspørsmål Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 jeg har skrevet innlegg om dette før, men det ble kanskje litt tåkete. ' jeg har hørt at det har kommet en ny ordning hvor fastlegen skal forholde seg til et bestemt antall psykologer og psykiatere og henvise pasientene dit. Er denne ordningen kommet i gang ennå? Og hvor mange behandlere skal fastlegen forholde seg til? Jeg er forøvrig glad for at noen nå krever mere kontroll over de privatpraktiserende. De bør ikke ha så mye frihet som de har nå. Når de bare vil skumme fløten så blir det veldig vanskelig å få hjelp for de som sliter mest. 0 Siter
Gjest pkljhh Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Det er vel greit, så blir kanskje ikke køene hos hver enkelt behandler uendelig lang.....? Bare et første innfalll, men det er fortsatt like mange som vil ha behandling og behandlere som før. Et negativt aspekt vil være at en er prisgitt hver enkelt lege i forhold til hvilke behandlere h*n har fått utdelt (og må kanskje bytte fastlege for å få en annen behandler). Det positive ved det er at dere vil få bedre hjelp til å finne konkrete behandlere 0 Siter
Gjest psykspørsmål Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Det er vel greit, så blir kanskje ikke køene hos hver enkelt behandler uendelig lang.....? Bare et første innfalll, men det er fortsatt like mange som vil ha behandling og behandlere som før. Et negativt aspekt vil være at en er prisgitt hver enkelt lege i forhold til hvilke behandlere h*n har fått utdelt (og må kanskje bytte fastlege for å få en annen behandler). Det positive ved det er at dere vil få bedre hjelp til å finne konkrete behandlere Men det jeg er mest interessert i å vite er om dette er en ordning som allerede har kommet igang eller om det er en fremtidsvisjon. Kanskje bør jeg kapre meg en god psyk allerede nå. Jeg går ut i fra at det ikke har tilbakevendede kraft. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.