Gå til innhold

NHD tok helt feil!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Endelig fikk jeg tid til å spørre min psykiater om jeg er psykisk syk eller om jeg har en psykisk lidelse. Min psykiater svarte veldig bestemt og konkret, "Nei du er ikke psykisk syk og har ingen psykisk lidelse". Så spurte jeg, men syns du ikke asperger syndrom er en psykisk lidelse som en del andre psykiatere mener? Min psykiater svarte, "Nei asperger syndrom er en psykiatrisk tilstand, det er ingen psykisk lidelse".

Jeg sa da, det kommer vel ann på definisjonen man bruker kanskje, min psykiater sa da " Ja men det er ingen psykisk lidelse og du er ikke psykisk syk".

At du NHD er av den oppfatning tror jeg har å gjøre med stedet du jobber, min psykiater jobber på en voksenhabilitering og ikke et psykiatrsik sykehus, min psykiater har dessuten lang erfaring som du også har fra psykiatriske sykehus, men å jobbe med mennesker uten psykisk lidelse, men med tilstander som epilepsi/autisme osv... gir min psykiater sikkert en bredere erfaring med hvem som kan kalles psykisk syke.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg er helt enig med din psykiater som sier at asperger er en tilstand og ikke lidelse eller sykdom. Jeg synes det er helt feil av NHD å sette det frem slik han gjør for han bør i hvert fall vite at det finnes mange andre fagpersoner som ikke deler hans oppfatning.

Det er nesten slik at jeg begynner å lure på om det er sykdom å reflektere over om en har stygg nese, og om det finnes piller som gjør at man synes nesen er mindre stygg.

Skrevet

Jeg er helt enig med din psykiater som sier at asperger er en tilstand og ikke lidelse eller sykdom. Jeg synes det er helt feil av NHD å sette det frem slik han gjør for han bør i hvert fall vite at det finnes mange andre fagpersoner som ikke deler hans oppfatning.

Det er nesten slik at jeg begynner å lure på om det er sykdom å reflektere over om en har stygg nese, og om det finnes piller som gjør at man synes nesen er mindre stygg.

Tiltredes!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...