tjohei Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Synes det er vanskelig å bli kjent med folk i det vanlige livet, da jeg nærmest forventer at folk ikke er vennlige. Før var jeg mer naiv og forventet at folk var vennlige med meg, men etter en del sosial erfaring, skjønte jeg at jeg var naiv i forhold til andre. Jeg har nesten kommet frem til at det er vanlig at folk er uvennlige enn vennlige. Noen som er enig? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 '' Jeg har nesten kommet frem til at det er vanlig at folk er uvennlige enn vennlige.'' Da tror jeg du har hatt litt uflaks i det siste... 0 Siter
tjohei Skrevet 18. august 2010 Forfatter Skrevet 18. august 2010 '' Jeg har nesten kommet frem til at det er vanlig at folk er uvennlige enn vennlige.'' Da tror jeg du har hatt litt uflaks i det siste... Jeg kan ta noen ekspempler. Folk har lett for å le av de som er annerledes eller som skiller seg ut på noe vis. Dette skjer veldig lett. Det kan skje i butikken, på cafe, på kurs eller på restaurant. Hvordan skal vi som sliter bli sosiale når vi føler oss ekskludert av andre? Det skal lite til for at folk ler eller oppfører seg spydig. Selv på attføringsbedrift er de ansatte spydige dersom man skiller seg ut sosialt. Er man litt nervøs og spent, er det nok til at andre ler av en. 0 Siter
Gjest verinoca Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Jeg kan ta noen ekspempler. Folk har lett for å le av de som er annerledes eller som skiller seg ut på noe vis. Dette skjer veldig lett. Det kan skje i butikken, på cafe, på kurs eller på restaurant. Hvordan skal vi som sliter bli sosiale når vi føler oss ekskludert av andre? Det skal lite til for at folk ler eller oppfører seg spydig. Selv på attføringsbedrift er de ansatte spydige dersom man skiller seg ut sosialt. Er man litt nervøs og spent, er det nok til at andre ler av en. ''Er man litt nervøs og spent, er det nok til at andre ler av en.'' Det kan jo være at en som er nervøs og spent også vil overtolke andres signaler, og mistolke det som uvennlig? Er jo ikke sikkert det er deg de ler av? Og er det latter, eller smil? Smil som er forsøk på å løse opp en spent situasjon? 0 Siter
eksvimle Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 ..jeg er faktisk helt enig... Men, nå har ikke jeg akkurat noe særlig av positiv erfaring med andre mennesker heller...!!! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 ''Er man litt nervøs og spent, er det nok til at andre ler av en.'' Det kan jo være at en som er nervøs og spent også vil overtolke andres signaler, og mistolke det som uvennlig? Er jo ikke sikkert det er deg de ler av? Og er det latter, eller smil? Smil som er forsøk på å løse opp en spent situasjon? Hei! Jeg lurte før på mye rart nå tror jeg bare at jeg feiltolker ig misforstår. derfor er det slett ikke sikkert mennesker er så vanskelige og uvennnlige, de har bare et annet ståsted. Det kan være noe med perspektiv og selvinnsikt dere mangler. Jeg erfarer nemmelig at nesten alle menneseker i det virkelige liv er så snille og vennlige mot meg at jeg blir rørt. De leser og setter seg inn i mine vansker, asperger, og det er ganske så imponerende når jeg tenker på de vennene de prøver å være:) Så jeg syns alle jeg kjenner er ytterst snille og velmenende. 0 Siter
Gjest om det Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 Jeg kan ta noen ekspempler. Folk har lett for å le av de som er annerledes eller som skiller seg ut på noe vis. Dette skjer veldig lett. Det kan skje i butikken, på cafe, på kurs eller på restaurant. Hvordan skal vi som sliter bli sosiale når vi føler oss ekskludert av andre? Det skal lite til for at folk ler eller oppfører seg spydig. Selv på attføringsbedrift er de ansatte spydige dersom man skiller seg ut sosialt. Er man litt nervøs og spent, er det nok til at andre ler av en. Folk ler ikke lett av de som er annerledes. Det kan kanskje forekomme, men de som opplever verden slik tror jeg burde prøve AP. Det foresvever meg at alt for mange mennesker går umedisinert i forhold til plagsomme symptomer som kunne lett bli bedre med AP, eller øket dose med AP. 0 Siter
Gjest winda Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 Folk ler ikke lett av de som er annerledes. Det kan kanskje forekomme, men de som opplever verden slik tror jeg burde prøve AP. Det foresvever meg at alt for mange mennesker går umedisinert i forhold til plagsomme symptomer som kunne lett bli bedre med AP, eller øket dose med AP. Signerer den. Jeg har et helt annet syn på mennesker nå som jeg bruker AP. Rart hvor blide alle sammen ble etterpå egentlig :-). Før så de jo helt fientlige ut nesten alle sammen. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 Min erfaring er at man stort sett blir møtt med vennlighet om man er vennlig selv. 0 Siter
Gjest om det Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 Signerer den. Jeg har et helt annet syn på mennesker nå som jeg bruker AP. Rart hvor blide alle sammen ble etterpå egentlig :-). Før så de jo helt fientlige ut nesten alle sammen. Det var godt å høre. Selv har jeg mine andre ting å slite med, men jeg blir nesten trist av å tenke på at en del her inne ser ut til å lide, kanskje unødvendig, ved sin tilbøyelighet til å tolke omverdenen på denne måten. Jeg tror ikke terapi er så virkningsfullt i forhold til denne problematikken sett i forhold til effekten av litt AP. Selv går jeg på truxal for å sove om nettene, og på den lille dosen har jeg ikke en eneste bivirkning nå som nesetettheten er borte. Det er i hvert fall verdt et forsøk eller to eller tre. 0 Siter
....AV Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 Nei, det er ikke min erfaring. Jeg synes folk stort sett er vennlige, og jeg synes ikke folk lett ler av dem som skiller seg ut. At folk er bevisst spydige opplever jeg nesten aldri, hverken mot meg selv eller andre. Dessuten tror jeg man får det bedre hvis man tror at folk er vennlige og tar feil enn hvis man tror at folk er uvennlige (uansett om man har rett eller ikke). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.