Gå til innhold

Hvordan forebygge ny sykdomsepisode?

Anbefalte innlegg

Gjest helphelp
Skrevet

Forklarte litt igår om hva vi sliter med for tiden og mere til.

Det har seg sånn at jeg har bipolar. I tillegg har jeg utviklet en tilstand som følge av langvarige traumer.

Nå har vi hatt det litt tøfft i flere uker. Jeg merker at jeg svinger veldig. Kan gå våken og være veldig anspent i flere døgn. Til slutt blir jeg kvalm, svimmel og blir veldig sliten for så og sove i flere timer. Sånn går jeg hele tiden, greier ikke å slappe av. Lurer egentlig på hvordan jeg blir når dette er over? Har erfaring fra tidligere i at dette kan vare i måneder/år.

Dette er sikkert ikke så "heldig" med tanke på at jeg jo er psyk ifra før. Hva kan egentlig gjøres for om mulig å forebygge en ny sykdomsperiode? Dette er nok også en naturlig reaksjon på en ganske uholdbar situasjon, men ingen andre rundt meg er sånn?

Skrevet

Du bør nok ta kontakt med legen din i morgen og få hjelp.

Lykke til!

Gjest helphelp
Skrevet

Du bør nok ta kontakt med legen din i morgen og få hjelp.

Lykke til!

vet ikke hvordan en lege skal kunne hjelpe på dette, er så godt medisinert som jeg kan bli. Føler jeg mister kontroll hvis jeg tar noe for å få sove. Er ikke så enkel oppe i alt dette. Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg spurte i det hele tatt, bare tull.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...