Gå til innhold

Barnevern

Anbefalte innlegg

Gjest Barnevern
Skrevet

Må barnevern få vite om psykiske problemer når man ber om hjelp der?

Onsdag1365380628
Skrevet

Det kommer litt an på hvilken hjelp du ber om skulle jeg tro. Og i hvor stor grad din psykiske helse er årsaken til at du ber om hjelp. Hvis du trenger avlastning pga psyken er det på sin plass å spille med åpne kort. Hvis du derimot trenger hjelp av andre årsaker, og hadde en depresjon forleden år, så er ikke det noe du behøver å snakke om. Synes jeg.

Skrevet

Er nok best å være helt åpen og ærlig. De finner ut av alt uansett dersom det må. Men, det kommer kanskje an på hvor mye de skal være involert tror jeg?!

I mitt tilfellet har de til syvende å sist funnet ut av det meste -men det skyldes i bunn og grunn at de begynte med totalt feil tiltak i forhold til meg. pga antagelser -og at de ikke visste fulle og hele sannheten. (Jeg hadde ønsket selv at de hadde visst hele sanheten før de begynte å "tulle" med masse annet! Det hadde spart meg for masse unødvendig belastninger!)

Gjest smil til livet :o)
Skrevet

Synes det er kjempeflott at du vurderer å kontakte barnevernet for hjelp. De kan hjelpe med mye. Veldig mange ulike hjelpetiltak, og loveteksten er ikke uttømmende så man kan få til mye hvis man er litt kreativ (og får en hyggelig saksbehandler).

Jo mer barnevernet vet, jo bedre kan de hjelpe deg. Men du bestemmer selvfølgelig selv hva du vil si. Hva som er relevant informasjon kommer jo an på hvorfor, og hva, du ønsker av hjelp.

Skrevet

Kommer helt an på hvor du bor. Noen steder blir folk kristisk når de hører "psykisk lidelse",da er man med en gang en dårlig forelder. Se det an er mitt råd...

Skrevet

Kommer helt an på hvor du bor. Noen steder blir folk kristisk når de hører "psykisk lidelse",da er man med en gang en dårlig forelder. Se det an er mitt råd...

Ja netopp!!! Det var det som skjedde med meg! De fikk greie på at jeg hadde vært pasient i psykiatrien i en årrekke -men brydde seg ikke om å undersøke fakta -og hvorfor - før de anså meg som en uegnet mor (nettopp pga av at jeg hadde vært pasient så lenge...). Og satte igang en masse tull og unødvendige tilltak pga av det. (Og så fort de visste alt, og hele sannheten, ble alle de tiltakene trukket tilbake -og riktig ting gjort -men jeg har jo mistet alt av tillitt og tiltro til dem da).

Hadde de bare giddet å funnet ut av sannheten først sier jeg bare...

Skrevet

Ja netopp!!! Det var det som skjedde med meg! De fikk greie på at jeg hadde vært pasient i psykiatrien i en årrekke -men brydde seg ikke om å undersøke fakta -og hvorfor - før de anså meg som en uegnet mor (nettopp pga av at jeg hadde vært pasient så lenge...). Og satte igang en masse tull og unødvendige tilltak pga av det. (Og så fort de visste alt, og hele sannheten, ble alle de tiltakene trukket tilbake -og riktig ting gjort -men jeg har jo mistet alt av tillitt og tiltro til dem da).

Hadde de bare giddet å funnet ut av sannheten først sier jeg bare...

Samme leksa her og. Kan bare ikke forstå at det er så fryktelig skummelt med psykiske lidelser,folk som jobber i systemet vårt burde være mer opplyst. Vi er ikke psykopater selv om vi sliter!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...