Gå til innhold

Symptomer på angst når rolig...???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å få symptomer på angst, selv om jeg ikke føler meg urolig?

Hentet min sønn i barnehagen i dag. Jeg følte meg egentlig bra og rolig. jeg var ikke nervøs. Det var samme person jeg har forholdt meg til hele tiden, som var der nå også. Hun sa bare at min sønn har hatt en fin dag, og "hade". Jeg tok på min sønn sko, så gikk vi. Det hele tok ca 3 minutter. Men jeg var dryppvåt av svette, svimmel og kvalm. Det var egentlig veldig ubehagelig. Sånn jeg vanligvis blir når jeg får jeg angst. Men, jeg følte meg jo ikke redd, og helt rolig. (og bare glad for å hente gutten min...!)

Går det an at kroppen min bare er så "vandt" til å reagere slik nå at den gjør det uansett liksom?

Skjønner det ikke jeg. Jeg var jo ikke nervøs, eller noe slikt?! Hvorfor reagerer kroppen min slik da?

Skrevet

Det er angst, nervene kan spille folk et puss selv om de føler seg rolige. Det er ikke noe å tenke på det her, syns du det var bedre å reagere som du gjorde nå er det like greit :). Da reagerer du med angst innvendig mens du virker rolig utenpå (ikke at folk ser andres angst så godt uansett). Neste skritt er å prøve å puste rolig med noen dype åndedrag mens du har det sånn.

Skrevet

Det er sånn personer reagerer når de behersker en situasjon til tross for sin angst ;)

Skrevet

Det er sånn personer reagerer når de behersker en situasjon til tross for sin angst ;)

Å ok! Takk for veldig konkret og godt svar!

Jeg bare synes det var så rart -for jeg følte meg jo overhodet ikke urolig. Jeg syntes det var merkelig med slike "symptomer" da. (Har det jo ellers, men da har jeg også hatt angst/oppfattet at jeg har hatt angst...) Nå følte jeg meg helt rolig, men allikevel så reagerte kroppen min slik!!!

Skrevet

Å ok! Takk for veldig konkret og godt svar!

Jeg bare synes det var så rart -for jeg følte meg jo overhodet ikke urolig. Jeg syntes det var merkelig med slike "symptomer" da. (Har det jo ellers, men da har jeg også hatt angst/oppfattet at jeg har hatt angst...) Nå følte jeg meg helt rolig, men allikevel så reagerte kroppen min slik!!!

Det er et framskritt, du begynner å føle deg roligere i situasjonen med å hente din sønn i barnehagen. Personer som holder sine første foredrag kan føle seg sånn, rolig og behersket, men full av uro og angst innvendig, som gjør at de også kan føle seg stolt av seg selv etterpå for at de klarte å gjennomføre. Det syns jeg også du skal være i barnehagen. Vær stolt av deg selv som er så modig at du henter din sønn i barnehagen til tross for din angst. Vær stolt av deg selv både i og utenfor barnehagen når du går derifra. Du er et bra menneske som jobber for å skaffe deg og din sønn et bedre liv :)

Skrevet

Enig med de andre som sier at dette er angst.

Jeg er en veldig "kontrollert person". Har masse angst, men det er det nok ingen som legger merke til siden det ikke vises utenpå.

Skrevet

Du har angstsymptomer, men allikevel kontroll på din psyke. Det er et veldig godt tegn.

Jeg har tidligere slitt med panikkangst. Jeg kan enda våkne med sterke smerter i hjertet. Det føles som om det skal sprekke. Men jeg er ikke redd. Tenker at...dør jeg så dør jeg.. Konsentrere meg om å puste rolig, og så sovner jeg igjen. Våkner selvsagt opp igjen, litt sliten i kroppen, men fornøyd over å være i live :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...