Gå til innhold

Cipralex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen svare på dette:

Jeg brukte Cipralex for flere år siden med god effekt i starten, men den ble dårligere så sluttet etter 5-6mnd. Hadde ikke lyst til å øke dosen.

Nå vil fastlegen prøve på igjen siden hun har stilt diagnosen Dystymi. Jeg sliter også med fibromyalgi, bekymringsangst, utmattelse, mangel på tiltakslyst (men det er vel Dystymi...) og sover dårlig.

Brukt Cipralex i 6-7 uker nå, men synes effekten er dårlig. Har en dag eller to som ikke er så verst innimellom, ellers sliter jeg med ovennevnte.

Vil økt dose fra 10mg.som jeg nå tar ha noe hjelp for meg?

Kan jeg ta en Sobril innimellom ved siden av Cipralex?

Jeg er veldig glad for om noen kan svare meg. På forhånd takk.

Gjest Psyko12
Skrevet

Jeg er ikke legen din og vet ikke alt, men kan jo prøve gi deg litt for det.

Det tok for meg noen mnd før Cipralex virka på meg.

Du trenger sikkert en høyere dose da 10mg slettes ikke er mye!

Håper du får snakket med en fagperson om det, men jeg trur det kan hjelpe å øke dosen din!

Når det kommer til Sobril trur jeg ikke det er farlig innimellom. Jeg fikk i alle fall det i de verste periodene.

Håper du får svar som kanskje gjør deg litt klokere! Lykke til

Skrevet

Jeg er ikke legen din og vet ikke alt, men kan jo prøve gi deg litt for det.

Det tok for meg noen mnd før Cipralex virka på meg.

Du trenger sikkert en høyere dose da 10mg slettes ikke er mye!

Håper du får snakket med en fagperson om det, men jeg trur det kan hjelpe å øke dosen din!

Når det kommer til Sobril trur jeg ikke det er farlig innimellom. Jeg fikk i alle fall det i de verste periodene.

Håper du får svar som kanskje gjør deg litt klokere! Lykke til

Tusen takk for svar, hyggelig du tok deg tid til innspill.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Med disse diagnosene er det bedring du kan håpe på - ikke å bli helt bra.

Dosen er alt for liten. Med disse diagnosene er det mulig dosen må helt opp i 40 mg, og behandlingstiden må være lang.

Øk i første omgang til 20 mg. Først etter 3 mnd på denne dose kan du si sikkert hva denne dosen kan gi deg.

Skrevet

Dosen er alt for liten. Med disse diagnosene er det mulig dosen må helt opp i 40 mg, og behandlingstiden må være lang.

Øk i første omgang til 20 mg. Først etter 3 mnd på denne dose kan du si sikkert hva denne dosen kan gi deg.

Tusen takk for svar, NHD.

Skrevet

Huff, ja, er mange diagnoser.

Håper og håper alltid på bedring og prøver å gjøre det beste ut av hver dag, ettersom dagsformen er.

Nå skal jeg på en poliklinisk undersøkelse på Kysthospitalet i Stavern og håper disse kan hjelpe me, event. opphold der. Jeg prøver det jeg kan av hjelp jeg hører om, men spørs nok om jeg må innstille meg på å leve med dette jeg sliter med. Godta det og jeg vet jo at mange har det verre....det er en trøst.

Slitsomt er det for vil så gjerne ha mere krefter til bla. annet de små, søte barnebarna mine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...