Gå til innhold

Cipralex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen svare på dette:

Jeg brukte Cipralex for flere år siden med god effekt i starten, men den ble dårligere så sluttet etter 5-6mnd. Hadde ikke lyst til å øke dosen.

Nå vil fastlegen prøve på igjen siden hun har stilt diagnosen Dystymi. Jeg sliter også med fibromyalgi, bekymringsangst, utmattelse, mangel på tiltakslyst (men det er vel Dystymi...) og sover dårlig.

Brukt Cipralex i 6-7 uker nå, men synes effekten er dårlig. Har en dag eller to som ikke er så verst innimellom, ellers sliter jeg med ovennevnte.

Vil økt dose fra 10mg.som jeg nå tar ha noe hjelp for meg?

Kan jeg ta en Sobril innimellom ved siden av Cipralex?

Jeg er veldig glad for om noen kan svare meg. På forhånd takk.

Gjest Psyko12
Skrevet

Jeg er ikke legen din og vet ikke alt, men kan jo prøve gi deg litt for det.

Det tok for meg noen mnd før Cipralex virka på meg.

Du trenger sikkert en høyere dose da 10mg slettes ikke er mye!

Håper du får snakket med en fagperson om det, men jeg trur det kan hjelpe å øke dosen din!

Når det kommer til Sobril trur jeg ikke det er farlig innimellom. Jeg fikk i alle fall det i de verste periodene.

Håper du får svar som kanskje gjør deg litt klokere! Lykke til

Skrevet

Jeg er ikke legen din og vet ikke alt, men kan jo prøve gi deg litt for det.

Det tok for meg noen mnd før Cipralex virka på meg.

Du trenger sikkert en høyere dose da 10mg slettes ikke er mye!

Håper du får snakket med en fagperson om det, men jeg trur det kan hjelpe å øke dosen din!

Når det kommer til Sobril trur jeg ikke det er farlig innimellom. Jeg fikk i alle fall det i de verste periodene.

Håper du får svar som kanskje gjør deg litt klokere! Lykke til

Tusen takk for svar, hyggelig du tok deg tid til innspill.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Med disse diagnosene er det bedring du kan håpe på - ikke å bli helt bra.