Gjest Kontrollfreak-peak Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 Hei, jeg tar 10 mg Tolvon på kvelden. Hjelper mye på søvnen, slik at jeg får en mye bedre våken tilværelse dagtid. Men jeg forundres over hvordan så liten dose får meg til å duppe av bare en time etter inntak, slik at det å legge seg er uunngåelig. Kan noen fortelle meg helt konkret hva Tolvon gjør og hvordan den virker? 0 Siter
Gjest Surfien Skrevet 21. august 2010 Skrevet 21. august 2010 Du må vel være lege for å forstå det, men dette er det som står på felleskatalogen: Virkningsmekanisme: Øker noradrenerg nevrotransmisjon ved alfa2-autoreseptorblokade og hemmer reopptak av noradrenalin. Interaksjoner med serotoninreseptorer i CNS er påvist. Har angstdempende og søvnforbedrende egenskaper. Histamin H1- og alfa1-antagonistisk aktivitet antas å forårsake de sedative egenskapene. Mindre kardiotoksisk enn trisykliske antidepressiver ved overdose. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.