Gjest pillefe Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 har man krav på gratis tannlege etter årevis med tannslitasje etter pilleknasking og munntørrhet??? 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 Ja, du må få attest hos legen på hvilke medisiner du spiser og at de gir munntørrhet og så søker tannlegen 0 Siter
zellica Skrevet 20. august 2010 Skrevet 20. august 2010 Du vil antagelig ha rett på "gratis" tannlege, men husk at om du får medhold i søknaden, så innebærer ikke det gratis tannlege allikevel. http://www.helfo.no/privatperson/dekning-av-helseutgifter/Sider/tannlege.aspx Man får dekket de offentlige satsene, men må betale mellomlegget selv. http://www.nav.no/rettskildene/Vedlegg/151661.cms 0 Siter
meira Skrevet 20. august 2010 Skrevet 20. august 2010 Ja, du må få attest hos legen på hvilke medisiner du spiser og at de gir munntørrhet og så søker tannlegen Jeg tror du må ta en spyttprøve hvis det pga munntørrhet du søker. Dvs at det skal være lite spytt, et visst nivå, slik at du kan "bevise" at du har munntørrhet. Mvh 0 Siter
rose23 Skrevet 20. august 2010 Skrevet 20. august 2010 Jeg søkte en gang om å få dekket behandling hpos tannlegen da jeg brukte medisiner som ga munntørrhet, men fikk avslag da hullene ikke var typiske for munntørrhet. Lov å prøve seg, men skal en del til tror jeg. 0 Siter
Gjest hør med nav Skrevet 20. august 2010 Skrevet 20. august 2010 Du kan få støtte etter visse kriterier og diagnoser. Jeg fikk munntørrhet av samme årsak som deg. Tannlegen gjorde en vurdering, tok spyttprøve og sendte søknad til nav. Det lå med en legeattest. Fikk først avslag men anket og fikk innvilget en del. Tror ca 60%. De ser også på om du har gått regelmessig til tannlege med lidelsen hvis den har vart lenge og trekker fra hvis man ikke har gjort det. Det var i hvertfall slik jeg forsto svaret jeg fikk. Og jeg går fast til tannlegen hvert år og oppsøkte tannlegen før oppsatt time pga av at jeg så tannskadene som oppsto. 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. august 2010 Skrevet 20. august 2010 Jeg tror du må ta en spyttprøve hvis det pga munntørrhet du søker. Dvs at det skal være lite spytt, et visst nivå, slik at du kan "bevise" at du har munntørrhet. Mvh Jeg bare var hos tannlegen og da jeg åpnet munnen så sa hun at jeg hadde typiske hull pga munntørrhet og det viste seg at jeg spiste tre forskjellige slag medisiner som gav munntørrhet og at jeg måtte ta spyttprøve neste gang. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.