Gå til innhold

Uforklarlig kløe

Gjest en som kaller på doktor online

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har det problem at jeg plutselig har fått en enorm kløe over hele kroppen - spesielt på føtter, legger, på magen, i hodebunnen. Jeg klør meg nærmest til blods. Jeg vet ikke at jeg er blitt stukket av insekter og mener at jeg heller ikke har spist noe spesielt som skulle forklare dette. Jeg funderer nå veldig på om forholdet er psykisk betinget. Jeg har vært gjennom et svært turbulent år følelesesmessig med utfordringer i kø på det personlige plan. Separert etter 25 års ekteskap, omsorg for funksjonshemmet barn. Har ikke gått i terapi og har derfor gått og båret på mye inni meg. Kan det rett og slett være at alle problemer nå gir seg fysiske utslag ? Takknemlig for råd.

Skrevet

Ja, psykisk press kan føre til kløe. Jeg hadde et tøft år på jobben med mye ekstrajobbing og personalkonflikter i fjor, særlig høsten- og jeg hadde kløe på armene og skuldrene i lang tid. Klødde så jeg blødde og fikk noen stygge sår.

Utover vinteren bedret det seg noe, og jeg har ikke jobbet ekstra etter nyttår. Husker ikke når kløen forsvant.

Det hjalp noe å smøre på Eurax, særlig om kveldene.

Skrevet

Eller kanskje det er så enkelt som at du reagerer på vaskepulveret du bruker?

Skrevet

Eller kanskje det er så enkelt som at du reagerer på vaskepulveret du bruker?

Jeg har brukt det samme vaskepulveret i mange år. Jeg lurer også på om det kan være en allergisk reaksjon på noe. Jeg har fått en stor hevelse på håndbaken og på armen idag - det er blåmerke begge steder. Og eksem på armen - masse vabler/røde flekker. Begge bena er allikevel verst - de verker og jeg har problemer med å gå normalt. De er rød og hovne fra nederst på leggen og over på foten. Til sist har jeg hevelse og er rødflammet i lysken på den ene siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...