Gjest Kvinne 34 år Skrevet 21. august 2010 Skrevet 21. august 2010 For ca. 4 år siden begynte jeg å få en type "anfall" hvor jeg enten hyperventilerte eller ikke klarte å prate. Disse anfallene har siden da vært hyppige (flere anfall pr dag) og også endret seg. Jeg hyperventilerer ikke lenger, men jeg opplever fortsatt flere ganger daglig en eller flere av følgende: klarer ikke prate, plutselig fnising, tung pusting gjennom nesen, slikking av lepper, ekstrem blunking (de 2 sistnevnte er mindre hyppig). Anfallene varer max 10 sekunder av gangen og jeg er alltid "til stede" og klar over omgivelsene når det skjer. Dette kan skje i alle situasjoner, jobb, med familie og venner, alene, og både når jeg er stresset og avslappet. Da dette begynte gikk jeg til flere leger, har tatt utallige tester, jeg har blant annet vært innlagt på spesialsykehus for epilepsi med alt det innebærer av EEG, MR, telemetri. Ingen har funnet noen fysisk grunn for "anfallene". Videre har jeg hatt samtaler med en psykiatrisk sykepleier, uten at det forbedret situasjonen eller at vedkommende kunne gi meg svar på hvorfor jeg opplever disse anfallene. Jeg har prøvd å søke en del på internett selv for å se om det kan være noe der som beskriver hva jeg opplever, men har ikke funnet noe sammenlignbart. Har du noen tanker om hva det kan være jeg opplever, og noen eventuelle forslag til hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dette? På forhånd takk for hjelpen. 0 Siter
Gjest gdfgg Skrevet 21. august 2010 Skrevet 21. august 2010 Det høres i alle fall ut som noe psykisk 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.