Gå til innhold

Er det greit å ta sovetabletter av og til?

Anbefalte innlegg

Gjest søvnuhyret
Skrevet

Sliter med søvnen og kvaliteten på denne i perioder. Reiser jeg bort får jeg omtrent ikke sove i det hele tatt. Er det greit om jeg en og annen gang tar en sovetablett for å sove skikkelig ut? Med av og til kan jeg tenke meg 1 til 2 tabletter hver andre mnd. Liker ikke å bruke tabletter, men kjenner jeg kunne tenke meg å prøve. Er godt voksen og tviler på at jeg blir avhengig eller at det blir en vane.

Hva mener dere andre om sovetabletter av og til?

Skrevet

2 tabletter annenhver måned er da ingenting. Men da ville jeg bedt om å ikke få utskrvet mer enn 10 stk. Faren er at du sover så godt at du tar stadig oftere og dermed vil det bli enda vanskeligere å sove uten.

Nå tenker jeg på innsovningstabletter, men finnes også c-preerat som virker godt for noen og er en tryggere erstatning.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er helt greit :-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Kan ikke tenke meg at det skal være problem.

Det er "betryggende" å bare ha dem. Jeg har ei venninne som mente det holdt å ha dem i skuffa. Hun sov bare på tanken.

Jeg fikk også en pakke av legen da jeg ba om det (fikk ikke sove pga noe akutt sykdom/dødsfall i familien). De virket veldig bra. Jeg skar de i to, og tok bare halv ved behov (for jeg var redd for hangover).

Jeg reagerte forresten også likens som min venninne, og sov lettere uten også - bare fordi jeg visste jeg hadde dem.

Tror jeg brukte 1 pr uke i et par måneders tid. Dette er noen år siden.

Ditt spørsmål er sovetalbletter av og til. Det var vel det jeg testet da- og dette fungerte helt fint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...