Gjest exor Skrevet 21. august 2010 Skrevet 21. august 2010 Hei, jg er 55 år, skilt for 4 år siden, to voksne barn m god utd., flyttet til ny mann som jg har det veldig godt med. Savner innimellom trøndelag og vennene der. Har i det siste opplevd en fullstendig tomhet innvendig, føler jg ikke har noe og gi eller og si, er sykepleier, fungerer godt på jobb, gruer meg for arb dagen selv om det går fint når jg kommer på jobb, liker og leve i min egen boble, liker tristheten i mg., men ikke og føle meg så tom for energi og ikke ha noe og gi liksom, tenker mye og utad er jg en glad person, men varierer mye innvendig, er jg utbrent, deprimert el trenger jg en pause ??? har aldri brukt antidepresiva, men lurer på om jg trenger det??. Hilsen trønderpia. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 21. august 2010 Skrevet 21. august 2010 Det er ikke sikkert du trenger medisink behandling, men jeg ville snakket med fastlegen! Samtaleterapi kan ofte gi svært god hjelp til å bearbeide vonde minner og tanker. Sortere tanker, se de fra et annet perspektiv. Å ta full sykdemelding tror jeg ikke er lurt. Da tror jeg du lett kan trekke deg for mye inn i denne boblen din og at veggene i den etter hvert blir fortykket så det blir vanskelig å komme ut! I alle fall er min erfaring at mangel på inntrykk definitivt ikke hjelper mot depresjon. Heller omvendt. Synes du bør ta opp det også med legen din. Kanskje delvis sykemelding, aktiv sykemelding, andre tiltak... Du kjenner deg selv best. Jeg synes det er lurt at du allerede stiller spørsmål ved plagene dine, så får du tatt de før de setter seg for hardt. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. august 2010 Skrevet 21. august 2010 Jeg tror dette er en depresjon. Jeg synes du skal snakke med fastlegen. 0 Siter
Gjest mista nicket Skrevet 21. august 2010 Skrevet 21. august 2010 Jeg tror dette er en depresjon. Jeg synes du skal snakke med fastlegen. DOL er som en sekt. Man kommer lett inn, men aldri ut igjen! Terskelen er lav for å komme inn, men altfor høy for å komme ut igjen.:-( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.