Gjest signerer ikke... Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Er ikke helt sikker på om jeg poster dette på rett forum, men siden problemene ser ut til å være relatert til angstlidelsen min frister jeg lykken her... Da jeg var til legen nylig pga. av angsten min, tok jeg opp fordøyelsesproblemene mine. Jeg sliter med vekselvis løs mage og forstoppelse, og har plagsomt mye luft i magen. Dette er støtt, selv om jeg ikke opplever akutt angst hver dag. Angsten skrider frem fra kulissene når jeg opplever stress eller press... Til vanlig i min langtidssykemeldte hverdag er det rolig, og lite angst og uro. Problemene blir værre under og etter at jeg har opplevd angst... Men er der altså til en viss grad hele tiden. Så kan man virkelig si at mageproblemene skyldes utelukkende angsten da?? Det mente fastlegen, men han innrømmet også at han ikke hadde så god greie på psykiske ting... Andre som plages av angst her, som har slike problemer?? 0 Siter
Gjest Fru EOS! Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Jeg lider ikke av angst, så jeg kan egentlig ikke svare på det du spør om. Men dine mageproblemer minner om mine. Det viste seg at jeg hadde laktoseintoleranse. Mageproblemene kan jo være helt uavhengige av angsten. 0 Siter
Gjest signerer ikke... Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Jeg lider ikke av angst, så jeg kan egentlig ikke svare på det du spør om. Men dine mageproblemer minner om mine. Det viste seg at jeg hadde laktoseintoleranse. Mageproblemene kan jo være helt uavhengige av angsten. Takk for svar! =) Kanskje jeg skulle prøve laktosefri melk... Men får jo kjøpt det på vanlige butikker... Er det andre matvarer jeg burde prøve å kutte ut for å se om magen blir bedre? Ost? Alle meieriprodukter, egentlig? Noe mer? 0 Siter
Gjest ett godt råd Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Takk for svar! =) Kanskje jeg skulle prøve laktosefri melk... Men får jo kjøpt det på vanlige butikker... Er det andre matvarer jeg burde prøve å kutte ut for å se om magen blir bedre? Ost? Alle meieriprodukter, egentlig? Noe mer? Kutt en ting av gangen, ellers kan du ikke vite hva det er som eventuelt gjør deg bedre. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 ''Jeg sliter med vekselvis løs mage og forstoppelse, og har plagsomt mye luft i magen'' Jeg kan ikke svare deg på om dette er relatert til angsten din, men slike plager er det mange som sliter med. Du kan søke litt på irritabel tarm, står mye fornuftig og gode råd. Ett tips er å prøve fiberblanding som heter Vi-Siblin, kjøpes på apoteket. Den har den fine egenskapen at den får OK konsistens på avføringen, altså, den hjelper både mot løs og hard mage. Viktig å følge anvisningen på pakken med inntak av vann samtidig. Så burde legen din ta laktoseprøver bl.a, for å utelukke at du ikke har en intoleranse. Tarmene har sterk sammenheng med psyken vår, men samtidig er det mange som har slike plager, og når det tydligvis plager deg såpass mye at du tok det opp med legen, bør han teste deg for basicting uavhengig av om du har angst eller ikke, mener jeg. 0 Siter
Gjest mirramor Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Jeg hadde slike problemer som du beskriver, det viste seg at jeg har cøliaki. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.