Gjest .....tror jeg at jeg har Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 hva kjennetegner denne lidelsen? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 For sgs alle andre psykiske lidelser formoder en at det foreligger en premorbid (førsykelig) disposisjon for lidelsen. Det finnes imidlertid livspåkjenninger som er så store at selv ikkedisponerte personer midlertidig kan få funksjonsnedsettelse og symptomer en tid etter slike påkjenninger. Her snakker vi om påkjenninger av typen samlivsbrudd, konkurs, oppsigelse i jobben, plutselig død av nærstående person og tilsvarende. Når en slik kortvarig ( 0 Siter
Gjest Den etterlatte Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Jeg hadde diagnosen "tilpasningsforstyrrelse" da min ektefelle plutselig tok sitt liv og jeg trengte profesjonell hjelp pga. krisen denne hendelsen skapte. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Jeg hadde diagnosen "tilpasningsforstyrrelse" da min ektefelle plutselig tok sitt liv og jeg trengte profesjonell hjelp pga. krisen denne hendelsen skapte. Takk :-) Det er et meget godt eksempel på bruk av denne diagnosen. 0 Siter
Gjest Phuh...... Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Takk :-) Det er et meget godt eksempel på bruk av denne diagnosen. Jeg mistet mor som 22 åring i kreft, samtidig havnet jeg og søsken i en familiefeide som førte oss til skifteretten mot vår egen far....i tillegg har jeg vært i ett kaotisk forhold til en person med Bipolar lidelse i senere tid. 0 Siter
Gjest Phuh...... Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Jeg mistet mor som 22 åring i kreft, samtidig havnet jeg og søsken i en familiefeide som førte oss til skifteretten mot vår egen far....i tillegg har jeg vært i ett kaotisk forhold til en person med Bipolar lidelse i senere tid. ......glemte å nevne at jeg fikk diagnosen tilpasningsforstyrrelse etter dette! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.