Gjest EUPF58,eller bipolar,1958 Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Er ofte redd for at jeg skal si eller gjøre noe dumt.Eller miste bil eller husnøkkler i en rist på gata.Eller i sjøen når jeg tar ferge. Kan man ha "tourettes" tanker? Den meste går på at man har lyst til å kalle de med Downs syndrom eller de utviklings-hemmede for Idioter.Godt det bare er tanker.Man er jo voksen. Eller en afrikaner for neger."Hei Pakkis"," Fy faen så feit du er","Spiser du ikke?","Hvorfor farger du håret blondt,du er jo ikke en dum blondine?" (I den senere tid har det kommet frem at blondiner er like smarte som andre folk.Dette er bare en dum fordom egentlig),Sliter ofte med slike tanker,er det noe galt med meg? Er det noe som heter Tourettes tanker,eller har andre disse problemene også. Skal muligens begynne på en jobb i en attførings-bedrift.Er også livredd fror å dumme meg ut der. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. august 2010 Skrevet 23. august 2010 Jeg har masse tvangshandlinger. Kun sånne søte som få legger merke til, og jeg er klar over at det er idiotisk. Det er småting som at lokket på snusboksen må ligge i korrekt vinkel (mot mønsteret), osv. Denne var det faktisk en som reagerte på her forleden (og jeg som trodde jeg var diskret!). Hvis det blir et problem får du søke hjelp, men hvis du, som meg, vet at det er fullstendig idiotisk, samtidig som det er harmløst, er det ingenting å bry seg om. Ingen grunn til å sette en diagnose på all mulig tullball. Vi har alle vårt. Når det er sagt tror jeg det er ganske vanlig å være redd for å mislykkes i ny jobb. Sånne greier som at man løper tilbake for å sjekke at man har låst døra, eller skrudd av ovnen, er nok også ganske normalt. Snusboksgreia mi er ikke normal, men shit au. Det går jo an å le av seg selv også. Jeg er forresten seriøs nå (siden alle tror jeg kødder om alt). Jeg har hatt en del sånne småting helt siden barndommen (hvor jeg nok utvikla en del sånt som forsvarsmekanismer). Den gang lo jeg nok ikke av meg selv, men jeg har ikke klart å riste det av meg som voksen. Ikke at jeg har prøvd, skal sies. Jeg er tross alt ikke en av disse som må gå 10 runder rundt kumlokk og den slags, men joa - jeg må jo innrømme at noen av mine "uvaner" har med tvangstanker å gjøre. Dvs - jeg har ingen tanker rundt det lenger. Men jeg hadde det før. "Gjør jeg ikke ditten eller datten skjer det eller det". Så om det er vanlig? Ikke vet jeg. Det er ikke sånn at noen vet at jeg har det (selv om jeg naturligvis svarte køddete på det da snusboksen ble kommentert - altså - jeg svarte som sant var, men på en sånn overdreven måte at han ikke trodde meg), og det er sikkert flere av meg der ute. Altså er det kanskje vanligere enn du tror. Se f.eks. på fotballspillere. Enkelte gjør de utroligste ting for at laget skal vinne. Det er vel en variant av tvangstanker dette også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.