Gjest I give up Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Hva gjør man når man aldri får time (3 måneders venting og dette haster), han ringer ikke tilbake. Har holdt på i flere dager og er skikkelig fortvilet. Dette gjelder ikke bare en forkjølelse. Gode råd? 0 Siter
Gjest forslag herfra Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Du ringer grytidlig om morgenen og sier du trenger en av dagens hastetimer. Da må du nok hoste opp med et eller annet som de synes passer til å tas øyeblikkelig. Hastetimene fordeles ikke før samme dag, så det er måten å gjøre det på. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Bytte fastlege til en med færre pasienter....? Det hadde jeg gjort;) 0 Siter
Gjest I give up Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Bytte fastlege til en med færre pasienter....? Det hadde jeg gjort;) Har ikke mulighet til det, ingen ledig her hvor vi bor. 0 Siter
Gjest I give up Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Du ringer grytidlig om morgenen og sier du trenger en av dagens hastetimer. Da må du nok hoste opp med et eller annet som de synes passer til å tas øyeblikkelig. Hastetimene fordeles ikke før samme dag, så det er måten å gjøre det på. Jeg har ringt om morgenen, i flere dager. Legesekretæren lover at hun skal bringe dette videre og lover at legen skal ringe tilbake. Det gjelder faktisk en sykdom som i utgangspunktet er dødelig om det ikke blir gjort noe med. 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Jeg har ringt om morgenen, i flere dager. Legesekretæren lover at hun skal bringe dette videre og lover at legen skal ringe tilbake. Det gjelder faktisk en sykdom som i utgangspunktet er dødelig om det ikke blir gjort noe med. ''Det gjelder faktisk en sykdom som i utgangspunktet er dødelig om det ikke blir gjort noe med.'' Burde du da ikke få en hastetime? Hvorfor ber du legen ringe deg? Og hva sier legesekretæren? Skjønner hun ikke alvoret idette? 0 Siter
Gjest I give up Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 ''Det gjelder faktisk en sykdom som i utgangspunktet er dødelig om det ikke blir gjort noe med.'' Burde du da ikke få en hastetime? Hvorfor ber du legen ringe deg? Og hva sier legesekretæren? Skjønner hun ikke alvoret idette? Jeg kan ikke forklare alt her, men vi har kommet i en kinkig situasjon. Et sykehus(flere leger) sier det er noe veldig galt, et annet sykehus (en lege) benekter dette. Og vi greier ikke å slå oss til ro med at alt er okey før vi får en ny sjekk. Denne personen er i tillegg syk og greier ingenting. Derfor må vi ha fastlegen til å stå på for oss for å få en ny undersøkelse. Jeg er sprø, men den personen det gjelder har det tusen ganger verre. 0 Siter
Mirabell Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Jeg ville ha møtt opp på legekontoret og ikke gått før jeg hadde fått en avtale. Har gjort det flere ganger selv når det har vært vanskelig å nå fram på telefon. 0 Siter
Gjest peanøtt Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Ring om morgenen med det samme legekontoret åpner og si at du trenger en akuttime på dagen, kan ikke fastlegen ta i mot deg har du krav på at en annen lege på kontoret tar i mot deg. 0 Siter
Gjest peanøtt Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Jeg har ringt om morgenen, i flere dager. Legesekretæren lover at hun skal bringe dette videre og lover at legen skal ringe tilbake. Det gjelder faktisk en sykdom som i utgangspunktet er dødelig om det ikke blir gjort noe med. På de fleste legekontor (vil jeg tro) vil en få en akuttime av legesekretæren uten at hun trenger be legen ringe opp igjen. Kanskje de har ekstra sterk trengsel der du bor med få leger slik at legen vurderer hvem som har mest akutt behov. Mener det er førstemann til mølla-prinsippet som gjelder i denne ordninga. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Jeg kan ikke forklare alt her, men vi har kommet i en kinkig situasjon. Et sykehus(flere leger) sier det er noe veldig galt, et annet sykehus (en lege) benekter dette. Og vi greier ikke å slå oss til ro med at alt er okey før vi får en ny sjekk. Denne personen er i tillegg syk og greier ingenting. Derfor må vi ha fastlegen til å stå på for oss for å få en ny undersøkelse. Jeg er sprø, men den personen det gjelder har det tusen ganger verre. Jeg regner med du har forklart det virkelige alvoret i situasjonen? Vært rett fra levra direkte? Hvis det ikke funker - så har du krav på "ny vurdering" hos en annen lege, selv om denne ikke er fastlegen din. I alle fall var det en slik mulighet da fastlegeordningen ble innført. Å vente tre mnd på noe alvorlig er totalt uholdbart. Om legen eller sekretæren sier de skal ringe og aldri gjør det, gir det et utrolig dårlig inntrykk av praksisen deres!! Eventuelt kan du forsøke å godsnakke med legevakta, forklare den desperate situasjonen. Privatleger er en mulighet, men det koster jo skjorta. Imidlertid hadde jeg vurdert å betale de pengene i stedet for å være fortvilet og full av angst i lang tid! Når det gjelder ny vurdering, vet jeg lite om hvordan det praktiseres. Kanskje det ligger noe info på http://www.helfo.no, evt kan du ringe til Helfo. Håper virkelig at dette ordner seg på en eller annnen måte for deg/dere! 0 Siter
rose23 Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Møt opp på legesenteret, og huk legen når han dukker opp. Gjort det selv et par ganger :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.