Gå til innhold

spørsmål ang taushetsplikt egentlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

''De motbakkene som ikke knekker deg, blir du veldig sterk av :-)'''

I motbakker blir man sliten.

Ja, man blir fryktelig sliten når det står på. Når man har greid seg igjennom noen uten å "tippe helt over", så blir man sterkere. Noen ganger trenger vi hjelp til å komme videre, andre ganger greier vi det selv. Det kan, noen ganger, være utrolig mye slit og strev før man er på toppen av bakken.

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• eksvimle

28

• PieLill

17

• frosken

16

• cathlin

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, man blir fryktelig sliten når det står på. Når man har greid seg igjennom noen uten å "tippe helt over", så blir man sterkere. Noen ganger trenger vi hjelp til å komme videre, andre ganger greier vi det selv. Det kan, noen ganger, være utrolig mye slit og strev før man er på toppen av bakken.

Hvor er toppen av bakken egentlig?

Gjest berg og daler
Skrevet

Hvor er toppen av bakken egentlig?

Toppen av bakken er rett før en ny dal, ......og en ny bakke:o)

Skrevet

Gud, det ble en litt merkelig kommentar nedenfor.

Jeg mener: Det går jo opp og ned her i livet, så men jeg skjønner jo egentlig hva du mener. Ville bare dra ting litt ned på jorda, fordi jeg tror vel egentlig ikke at alt som ikke knekker en gjør en sterkere. Sånn er det ikke, altså.

Skrevet

Ja stemmer jeg skrev det. Det ble litt feil. Jeg mente at jeg ville avslutte den behandlingen på dps. Og starte hos en annen. Jeg har jo også skrevet en eller annen gang at det var barnevernet som foreslo at jeg skulle finne en annen behandler. (og litt merkelig er det jo også at det da var barnevernet som opplyste meg om at denne rapporteringen fra dps skjedde...)

Barnevernet opptrer med respekt og integritet og følte seg ikke vel med denne raporteringen? Så valgte de å være så redelige at de informerte deg?

mvh

Skrevet

Støtter innlegget ditt. Og tror også at BV tydelig ser at trådstarter ikke får den hjelp hun skal ha siden de har anbefalt henne og bytte behandler.

Personlig ville jeg også valgt å bytte behandlingssted. Men det er ikke alle som bor slik til at det er praktisk mulig. Så da er alternativet å be om en erfaren behandler som kan vise til gode resultater. Men det burde vært fremmet en klage på nåværende behandler. Det er bare det at man ofte ikke har overskudd til det når man trenger hjelp.

Det virker som en meget oppegående og kompetente representanter for barnevernet.

Å formelt klage på en av behandlerne mens man fortsatt går til behandling på det samme stedet, kan fort bli komplisert. Om jeg ikke kunne byttet behandlingssted, tror jeg muligens jeg ville prioritert å finne noe som fungerte.

mvh

Skrevet

Barnevernet opptrer med respekt og integritet og følte seg ikke vel med denne raporteringen? Så valgte de å være så redelige at de informerte deg?

mvh

Det kan godt være. Det første de gjorde da jeg snakket med barnevernet sist, var å fortelle at hun fra dps hadde ringt dem -med en gang jeg hadde gått derfra - Og så sa de videre at de skjønte det ikke fungerte så bra der, så kanskje jeg burde bytte behandler...!

Og hun fra dps har forøvrig ikke gitt noe lyd fra seg til meg. Jeg har sendt henne et par mailer -og sagt hva jeg synes og mener om alt dette. (På en høffelig og konkret måte...). Jeg har ikke fått noe svar, og jeg har heller ikke fått noen ny time siden jeg gikk derfra sist. Og da jeg gikk derfra, visste jeg ikke (ikke helt sikkert...) at hun drev å rapporterte videre, så da hadde jeg all mulig intensjon om å komme tilbake til neste time. Men, det har jeg ikke fått -og hun har ikke gitt lyd fra seg.

Skrevet

Det kan godt være. Det første de gjorde da jeg snakket med barnevernet sist, var å fortelle at hun fra dps hadde ringt dem -med en gang jeg hadde gått derfra - Og så sa de videre at de skjønte det ikke fungerte så bra der, så kanskje jeg burde bytte behandler...!

Og hun fra dps har forøvrig ikke gitt noe lyd fra seg til meg. Jeg har sendt henne et par mailer -og sagt hva jeg synes og mener om alt dette. (På en høffelig og konkret måte...). Jeg har ikke fått noe svar, og jeg har heller ikke fått noen ny time siden jeg gikk derfra sist. Og da jeg gikk derfra, visste jeg ikke (ikke helt sikkert...) at hun drev å rapporterte videre, så da hadde jeg all mulig intensjon om å komme tilbake til neste time. Men, det har jeg ikke fått -og hun har ikke gitt lyd fra seg.

Virker som de du har å gjøre med i barnevernet forstår veldig godt hva de holder på med og også forskjellen på god og dårlig hjelp.

Synes du takler dette på en fornuftig måte.

mvh

Gjest ut på tur aldri sur:)
Skrevet

Det virker som en meget oppegående og kompetente representanter for barnevernet.

Å formelt klage på en av behandlerne mens man fortsatt går til behandling på det samme stedet, kan fort bli komplisert. Om jeg ikke kunne byttet behandlingssted, tror jeg muligens jeg ville prioritert å finne noe som fungerte.

mvh

Ja har forståelse for det og har også inntrykk av at BV i denne saken gjør en veldig god jobb og gode vurderinger.

I forhold til klage til pasientombudet kan det hvis ønskelig gjøres anonymt men vet jo ikke noe om den videre saksgangen der. Har aldri sendt noen klage selv. Men pasientombudet gjør visst selvstendige vurderinger i forhold til om de skal ta en sak videre, og er visst veldig fokuserte på å gi de som tar kontakt god informasjon og støtte. Så de kan antagelig være behjelpelig med å finne en god løsning for trådstarter.

Men er helt enig i at første pri er å finne en dyktig behandler som kan gi riktig hjelp.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja har forståelse for det og har også inntrykk av at BV i denne saken gjør en veldig god jobb og gode vurderinger.

I forhold til klage til pasientombudet kan det hvis ønskelig gjøres anonymt men vet jo ikke noe om den videre saksgangen der. Har aldri sendt noen klage selv. Men pasientombudet gjør visst selvstendige vurderinger i forhold til om de skal ta en sak videre, og er visst veldig fokuserte på å gi de som tar kontakt god informasjon og støtte. Så de kan antagelig være behjelpelig med å finne en god løsning for trådstarter.

Men er helt enig i at første pri er å finne en dyktig behandler som kan gi riktig hjelp.

''I forhold til klage til pasientombudet kan det hvis ønskelig gjøres anonymt''

Hvordan skal PO ta dette videre og samtidig beholde anonymiteten?

Skrevet

Gud, det ble en litt merkelig kommentar nedenfor.

Jeg mener: Det går jo opp og ned her i livet, så men jeg skjønner jo egentlig hva du mener. Ville bare dra ting litt ned på jorda, fordi jeg tror vel egentlig ikke at alt som ikke knekker en gjør en sterkere. Sånn er det ikke, altså.

Mener du at det finnes en mellomting? Er vel egentlig enig der, det er ikke så sort-hvitt som jeg beskriver. :-), det finnes jo mindre bakker, slalombakker osv,osv...

Skrevet

Toppen av bakken er rett før en ny dal, ......og en ny bakke:o)

Er det dette som er livet tro?

Gjest ut på tur aldri sur:)
Skrevet

''I forhold til klage til pasientombudet kan det hvis ønskelig gjøres anonymt''

Hvordan skal PO ta dette videre og samtidig beholde anonymiteten?

Det vet jeg ikke har bare lest på sidene deres at du kan være anonym hvis du ønsker det. Noe jeg personlig ikke vill valgt å være. Men det kan jo være en start å snakke med dem tenkte jeg.

Skrevet

Mener du at det finnes en mellomting? Er vel egentlig enig der, det er ikke så sort-hvitt som jeg beskriver. :-), det finnes jo mindre bakker, slalombakker osv,osv...

Lurer på hvordan skiføret blir i år.

Skrevet

Lurer på hvordan skiføret blir i år.

I år blir det fint skiføre, spesielt i nedoverbakkene.

Skrevet

I år blir det fint skiføre, spesielt i nedoverbakkene.

Nok en ulogisk slutning.

Men,Ok. Over og ut:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...