Gå til innhold

Upålitelige leger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker at desto høyere folk er i det sosiale hiarekiet, desto mer upålitelige er de når det gjelder avtaler. Virker som det er et kjent problem at leger ikke ringer opp igjen når pasienter ber om det.

Min fastlege prøvde en gang å ta kontakt med overlegen på et psykiatrisk sykehus. Han ringte to ganger uten å få tak i overlegen og overlegn ringte heller aldri tilbake. Ei som kjente overlegen ringte min lege igjen og ba han ringe hver dag til han fikk tak i overlegen, fordi han brukte aldri å ringe opp igjen fordi han var et stort rotehode.

Greit de har mye å gjøre, men kan de virkelig gi F. i å følge opp slike beskjeder? Folk ringer nå ikke akkurat for å småjatte om vær og vind.

Å i dag fikk jeg nok etter å ha ventet 70 minutter på venterommet da jeg hadde time.

Har aldri komt inn på under en halv time etter oppsatt time. Hvorfor i huleste kan de ikke forskyve timene de setter opp? Synes faktisk det er lite respektfullt å la folk vente over en time gang på gang.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Er helt enig med deg i at det ikke skal være slik.

Er dog uenig med deg i at dette er et generelt problem. Legene på vår avdeling ringer alltid tilbake. Våre allmennleger vil også alltid treffe en spesialist når de ringer. De har høyest prioritet av alle og skal alltid bli satt over umiddelbart.

Gjest her er det også sånn
Skrevet

Er helt enig med deg i at det ikke skal være slik.

Er dog uenig med deg i at dette er et generelt problem. Legene på vår avdeling ringer alltid tilbake. Våre allmennleger vil også alltid treffe en spesialist når de ringer. De har høyest prioritet av alle og skal alltid bli satt over umiddelbart.

I følge min fastlege er det det samme problemet ved vårt lokale DPS (i Oslo). Så hun har helt kuttet ut å bruke dem men funnet seg en spesialist på et sykehus som ikke tilhører vår bydel. Virker ikke på meg som det er noen slags overordnet styring med helsevesenet. Bare tilfeldig om det er en kompetent leder ved hver enkelt enhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...