Gå til innhold

Farlig for meg selv og andre

Anbefalte innlegg

Gjest langtvekkistaden
Skrevet

Jeg er en 19 år gammel kvinne som har siden ungdomsskolen hatt problemer med isolasjon, synsforstyrrelser og tanker/stemmer.

Den siste tiden har dette utviklet seg alvorlig og jeg har måttet bli innlagt flere ganger.

For en kort tid tilbake truet jeg med å ta liv av den gamle fastlegen min og møtte opp på kontoret hans og var helt uten kontroll..

Sykepleierne på kontoret måtte låse døren slik at jeg ikke kom meg inn og måtte nærmest slåss med meg før politiet kom..

Jeg ble sendt på sykehuset der jeg senere klarte å stikke av.. da klarte jeg å kjøpe en kniv som jeg sa jeg skulle drepe noen med.

Så ble jeg sendt hjem og allerede samme dag altså iforgårs klarte jeg å ta 20 tabletter med paracet blandet med alkohol.

Jeg ble hasteinnlagt på somatisk der jeg ble pumpet og rett etterpå ble satt på motgift intravenøst. På natten var jeg skikkelig syk.. jeg mistet evnen til å prate skikkelig, klarte ikke kle meg selv, kunne ikke gå osv..

Jeg fikk heller ikke sove.

Neste dag ble jeg overført til akuttmottaket på psykiatrisk, der var jeg veldig urolig og hamret løs på vegger, dører osv.. samtidig som jeg fikk en intens følelse av å bli overvåket.

Neste dag ble jeg sendt hjem.

Så nå sitter jeg her.

Redd for hva jeg kan finne på neste gang.

Legen ville ikke høre på meg når jeg sa at jeg var i stand til å ta livet mitt når jeg kom hjem.

Dette kommer gjerne til å ende med selvmord eller skade på andre personer.

Er det forsvarlig å sende meg hjem i den tilstanden uten noen form for videre behandling utenom medisiner (truxal)?

Skrevet

Du høres bra vill ut... Hva ønsker du selv da? Hva mener du skal til for at du skal roe deg? Du er sikkert en grei person, men oppførselen din totalt smakløst og uakseptabel. Trolig ble du hevet ut fra psykiatrisk fordi du ikke var noe samarbeidsvillig....

Skrevet

Viktig å huske at dersom du skader andre mennesker, vil du høyst sannsynlig bli dømt for dette og deretter måtte sone i fengsel.

Det er tøft å ha det slik du har det nå, og sannsynligvis tenker du at dette ikke er noe du kan kontrollere. En annen måte å tenke rundt det på er hvorvidt du ønsker å kontrollere deg selv eller ikke. Jeg tror at du ble skrevet ut så raskt fordi legene tror du er i stand til å ta mer kontroll enn du har gjort hittil, og at de forsøker å få deg til å ta ansvar for deg selv.

Håper du har en behandler som kjenner deg, og som du kan snakke med om hva som skal til for at du slutter å utagere så mye.

Lykke til:-)

Skrevet

Viktig å huske at dersom du skader andre mennesker, vil du høyst sannsynlig bli dømt for dette og deretter måtte sone i fengsel.

Det er tøft å ha det slik du har det nå, og sannsynligvis tenker du at dette ikke er noe du kan kontrollere. En annen måte å tenke rundt det på er hvorvidt du ønsker å kontrollere deg selv eller ikke. Jeg tror at du ble skrevet ut så raskt fordi legene tror du er i stand til å ta mer kontroll enn du har gjort hittil, og at de forsøker å få deg til å ta ansvar for deg selv.

Håper du har en behandler som kjenner deg, og som du kan snakke med om hva som skal til for at du slutter å utagere så mye.

Lykke til:-)

Etter en sånn historie - sendt hjem med TRUXAL !

Ja, det hjelper sikkert tenker jeg......Hun kunne vel likegodt reist hjem med Ibux.

Skrevet

Du høres bra vill ut... Hva ønsker du selv da? Hva mener du skal til for at du skal roe deg? Du er sikkert en grei person, men oppførselen din totalt smakløst og uakseptabel. Trolig ble du hevet ut fra psykiatrisk fordi du ikke var noe samarbeidsvillig....

rose23: aldri hvert på psykriatisk. Du mener jeg trenger det ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...