Gå til innhold

I hvilke tilfeller brukes Lyrica?

Anbefalte innlegg

Gjest spm om Lyrica
Skrevet

sliter en del med angst og går på Cipralex + Lamictal og Seroquel (bipolar lidelse) . En venninne av meg som sliter med angst går på Lyrica. Har det noe med angsttypen å gjøre om man går på Lyrica eller Cipralex?

Hvor mye brukt er Lyrica? Har ikke hørt om noen andre som bruker det.

Skrevet

Lyrica skal liksom være pr. idag litt farlig mht. avhengighet - men det er vel en påstand med modikasjoner.....

Lyrica virker bra på mange - uten at de får problemer med evnt. avhengighethet.

Dårliglig meg dokumasjon på dette....

Skrevet

Lyrica er ganske mye brukt mot nervesmerter og er effektivt for endel.

Gjest spm om lyrica
Skrevet

Lyrica er ganske mye brukt mot nervesmerter og er effektivt for endel.

Men er det tilfeldig om en pasient som sliter med angst går på Lyrica eller på Antidepressiva som feks Cipralex?

Skrevet

Men er det tilfeldig om en pasient som sliter med angst går på Lyrica eller på Antidepressiva som feks Cipralex?

Jeg har aldri hørt om noen som får Lyrica mot angst, kun mot nervesmerter.

Fra felleskatalogen:Indikasjoner: Perifer og sentral nevropatisk smerte hos voksne. Tilleggsbehandling ved epilepsi hos voksne med partielle anfall med eller uten sekundær generalisering. Behandling av generalisert angstlidelse hos voksne.

Skrevet

Jeg har faatt Lyrica mot angst, men bruker det sjelden. Det funker, men er nok en avhengighetsfare ved dette medikamentet ogsaa. Det fungerer nok best etter en uke eller noe, men virkningen kan avta etterhvert.

Skrevet

Tror prisen er avgjørende på hvor mye Lyrica er brukt.

Det er fryktelig dyrt og du får den ikke på blå resept lenger.

Men angst er en av indikasjonene for Lyrica.

Skrevet

Tror prisen er avgjørende på hvor mye Lyrica er brukt.

Det er fryktelig dyrt og du får den ikke på blå resept lenger.

Men angst er en av indikasjonene for Lyrica.

Det er en veldig dyr medisin aa bruke ja. Den er jo heller ikke akkurat bivirkningsfri.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Bruken av Lyrica varierer fra lege til lege og fra psyk institusjon til en annen. Der de er rause med benzo, er de vanligvis også rause med Lyrica. Ved vår avdeling brukes den så godt som ikke.

Skrevet

Bruken av Lyrica varierer fra lege til lege og fra psyk institusjon til en annen. Der de er rause med benzo, er de vanligvis også rause med Lyrica. Ved vår avdeling brukes den så godt som ikke.

"Bruken av Lyrica varierer fra lege til lege og fra psyk institusjon til en annen. Der de er rause med benzo, er de vanligvis også rause med Lyrica. Ved vår avdeling brukes den så godt som "

NHD.

Kan du bevise dette ? De tulling.....det har jeg hørt av andre innen ditt fag.

Skrevet

"Bruken av Lyrica varierer fra lege til lege og fra psyk institusjon til en annen. Der de er rause med benzo, er de vanligvis også rause med Lyrica. Ved vår avdeling brukes den så godt som "

NHD.

"Bruken av Lyrica varierer fra lege til lege og fra psyk institusjon til en annen. Der de er rause med benzo, er de vanligvis også rause med Lyrica. Ved vår avdeling brukes den så godt som " NHD.

– Olav Femte

Skrevet

NHD.

Du er ikke den almektegete for du fra Trondheim. Husk det..

Gjest slutt nå
Skrevet

Du er ikke den almektegete for du fra Trondheim. Husk det..

Er du rusa på noe eller? Du skriver jo bare tull og feil. Gå og legg deg!!!

Gjest spm om lyrica
Skrevet

hvilke med brukes mest mot generalisert angstlidelse?

Gjest generalisert angstlidelse
Skrevet

hvilke med brukes mest mot generalisert angstlidelse?

SSRI og SNRI. Efexor har til eksempel GAD som indikasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...