Gjest spm om Lyrica Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 sliter en del med angst og går på Cipralex + Lamictal og Seroquel (bipolar lidelse) . En venninne av meg som sliter med angst går på Lyrica. Har det noe med angsttypen å gjøre om man går på Lyrica eller Cipralex? Hvor mye brukt er Lyrica? Har ikke hørt om noen andre som bruker det. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Lyrica skal liksom være pr. idag litt farlig mht. avhengighet - men det er vel en påstand med modikasjoner..... Lyrica virker bra på mange - uten at de får problemer med evnt. avhengighethet. Dårliglig meg dokumasjon på dette.... 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Lyrica er ganske mye brukt mot nervesmerter og er effektivt for endel. 0 Siter
Gjest spm om lyrica Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Lyrica er ganske mye brukt mot nervesmerter og er effektivt for endel. Men er det tilfeldig om en pasient som sliter med angst går på Lyrica eller på Antidepressiva som feks Cipralex? 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Men er det tilfeldig om en pasient som sliter med angst går på Lyrica eller på Antidepressiva som feks Cipralex? Jeg har aldri hørt om noen som får Lyrica mot angst, kun mot nervesmerter. Fra felleskatalogen:Indikasjoner: Perifer og sentral nevropatisk smerte hos voksne. Tilleggsbehandling ved epilepsi hos voksne med partielle anfall med eller uten sekundær generalisering. Behandling av generalisert angstlidelse hos voksne. 0 Siter
Avarian Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Jeg har faatt Lyrica mot angst, men bruker det sjelden. Det funker, men er nok en avhengighetsfare ved dette medikamentet ogsaa. Det fungerer nok best etter en uke eller noe, men virkningen kan avta etterhvert. 0 Siter
Tristana Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Tror prisen er avgjørende på hvor mye Lyrica er brukt. Det er fryktelig dyrt og du får den ikke på blå resept lenger. Men angst er en av indikasjonene for Lyrica. 0 Siter
Avarian Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Tror prisen er avgjørende på hvor mye Lyrica er brukt. Det er fryktelig dyrt og du får den ikke på blå resept lenger. Men angst er en av indikasjonene for Lyrica. Det er en veldig dyr medisin aa bruke ja. Den er jo heller ikke akkurat bivirkningsfri. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Bruken av Lyrica varierer fra lege til lege og fra psyk institusjon til en annen. Der de er rause med benzo, er de vanligvis også rause med Lyrica. Ved vår avdeling brukes den så godt som ikke. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Bruken av Lyrica varierer fra lege til lege og fra psyk institusjon til en annen. Der de er rause med benzo, er de vanligvis også rause med Lyrica. Ved vår avdeling brukes den så godt som ikke. "Bruken av Lyrica varierer fra lege til lege og fra psyk institusjon til en annen. Der de er rause med benzo, er de vanligvis også rause med Lyrica. Ved vår avdeling brukes den så godt som " NHD. Kan du bevise dette ? De tulling.....det har jeg hørt av andre innen ditt fag. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 "Bruken av Lyrica varierer fra lege til lege og fra psyk institusjon til en annen. Der de er rause med benzo, er de vanligvis også rause med Lyrica. Ved vår avdeling brukes den så godt som " NHD. Kan du bevise dette ? De tulling.....det har jeg hørt av andre innen ditt fag. "Bruken av Lyrica varierer fra lege til lege og fra psyk institusjon til en annen. Der de er rause med benzo, er de vanligvis også rause med Lyrica. Ved vår avdeling brukes den så godt som " NHD. Kan du bevise dette ? De tulling.....det har jeg hørt av andre innen ditt fag. – Olav Femte 0 Siter
Olav Femte Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 "Bruken av Lyrica varierer fra lege til lege og fra psyk institusjon til en annen. Der de er rause med benzo, er de vanligvis også rause med Lyrica. Ved vår avdeling brukes den så godt som " NHD. Kan du bevise dette ? De tulling.....det har jeg hørt av andre innen ditt fag. Du er ikke den almektegete for du fra Trondheim. Husk det.. 0 Siter
Gjest slutt nå Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Du er ikke den almektegete for du fra Trondheim. Husk det.. Er du rusa på noe eller? Du skriver jo bare tull og feil. Gå og legg deg!!! 0 Siter
Gjest spm om lyrica Skrevet 26. august 2010 Skrevet 26. august 2010 Bruken av Lyrica varierer fra lege til lege og fra psyk institusjon til en annen. Der de er rause med benzo, er de vanligvis også rause med Lyrica. Ved vår avdeling brukes den så godt som ikke. hvilke med brukes mest mot generalisert angstlidelse? 0 Siter
Gjest generalisert angstlidelse Skrevet 26. august 2010 Skrevet 26. august 2010 hvilke med brukes mest mot generalisert angstlidelse? SSRI og SNRI. Efexor har til eksempel GAD som indikasjon. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.