Gjest (Anonymous) Skrevet 16. september 2001 Skrevet 16. september 2001 Hei Jeg venter mitt første barn om 2 måneder..blir alene med det. Har fått utrolig mange skjema fra Trygdekontoret - men forstår halvparten. Hva har jeg rett på? Jeg er i full jobb - og det har jeg vært de siste år. Min årsinntekt er ca 220.000,- Får jeg overgangsstønad? Har tatt ut 52 ukers permisjon. De 4 ukene av svangerskapspermisjonen som pappaen skal ha...mister jeg dem nå? Det er jo ingen pappa til å ta dem... 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 17. september 2001 Skrevet 17. september 2001 De 4 ukene som er forbeholdt far skal du ha selv siden du er enslig forsørger (pass på å oppgi dette på søknadsskjema, for det er vanligvis ikke samme person som behandler overgangsstønad og fødselspenger). Du har i tillegg til fødselspenger rett på overgangsstønad, men siden stønaden reduseres med 40% av det du tjener over 25 000 og du har så pass inntekt vil jeg råde deg til å vente til fødselspengene opphører så du ikke "bruker opp" stønadsperioden på 3 år på småbeløp. Se for øvrig det jeg har skrevet under tema fødselspenger og enslig forsørger på http://trygdehjelpen.no 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.