Gå til innhold

Alenemamma...rettigheter?

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)
Skrevet

Hei

Jeg venter mitt første barn om 2 måneder..blir alene med det.

Har fått utrolig mange skjema fra Trygdekontoret - men forstår halvparten.

Hva har jeg rett på? Jeg er i full jobb - og det har jeg vært de siste år. Min årsinntekt er ca 220.000,-

Får jeg overgangsstønad? Har tatt ut 52 ukers permisjon.

De 4 ukene av svangerskapspermisjonen som pappaen skal ha...mister jeg dem nå? Det er jo ingen pappa til å ta dem...

Fortsetter under...

Skrevet

De 4 ukene som er forbeholdt far skal du ha selv siden du er enslig forsørger (pass på å oppgi dette på søknadsskjema, for det er vanligvis ikke samme person som behandler overgangsstønad og fødselspenger).

Du har i tillegg til fødselspenger rett på overgangsstønad, men siden stønaden reduseres med 40% av det du tjener over 25 000 og du har så pass inntekt vil jeg råde deg til å vente til fødselspengene opphører så du ikke "bruker opp" stønadsperioden på 3 år på småbeløp.

Se for øvrig det jeg har skrevet under tema fødselspenger og enslig forsørger på http://trygdehjelpen.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...