Gå til innhold

mor som sliter-2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev tidligere et innlegg om min mor som er innalgt på en psykiatrisk klinikk. Hun er blitt litt bedre, men sliter fortsatt med en veldig uro og depresjon. Hun skjelver også litt i kroppen. Mer som vugging egentlig. Hun får ikke svar på hva dette er og det plager henne veldig. Hun går på 20 mg cipralex og sobril(usikker på dose her). Hun har vært på avrusning og legene er derfor forsiktige med å sette henne på noe som er for avhengighetsskapende.

Noen som har vært borti noe som dette lignende og vet hva vi kan gjøre for å redusere uroen og katastrofetankene hennes? Og få slutt på vuggingen?

Hun skal inn til CT snart, men er veldig urolig for dette også.

Skrevet

Jeg er ingen lege... men sobril er veldig vanedannende. Vet ikke hva somvar årsaken, men jeg ble psykotisk et par uker etter at jeg seponerte sobril. Fikk mer og mer angst, som bikket over i paranoid psykose.

Ved oppstart av cipralex er det ganske vanlig å gi sobril da det gjerne er et par uker med økt angst.... Kanskje kan en mindre dose med antipsykotikum redusere katastrofetenkingen hennes. Å gynge/bevege seg er en metode jeg selv har brukt for å dempe angst... Ønsker deg og din mor alt godt. Hun blir nok bedre skal du se :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...