Gå til innhold

Har jeg ikke angst?

Anbefalte innlegg

Gjest hårfarge
Skrevet

Fikk lammende sosialangst for 14 år siden. Angsten kom som lyn fra klar himmel med alle de symptomene som er typiske for sosialangst. Bruker en liten dose benzo daglig for å klare hverdagen. Er nøye med å ikke bruke for mye. Har også flere lange perioder uten medisiner. Har prøvd SRRI uten hell. Har gått igjennom terapi tre ganger uten at det hjalp.

For et år siden fikk jeg ny fastlege. Han mener angsten har forsvunnet og at symptomene jeg har, skyldes benzo. Nå er jeg rimelig sikker på at angsten ikke har forsvunnet av seg selv, siden symptomene er de samme som da angsten oppsto.

Ikke kan jeg skifte lege siden det ikke er ledige leger her jeg bor. Hvordan få legen til å skjønne at jeg ennå har angst?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dessverre får noen personer, leger inkludert, noen fikse ideer etter å ha vært på et eller annet kurs.

Jeg er enig med deg i at dette mest sannsynlig er sosialangst og ikke en benzobivirkning.

Skrevet

Hadde jeg hatt penger, ville jeg vurderrt konsultasjon hos en privat lege eller psykiater uten driftstilskudd. Eller kreve "ny vurdering." Man har krav på dette, dvs at en annen lege kan gi deg en second opinion. Jeg kjenner ikke ordnngen så godt, men sjekk med Helfo!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...