Gjest hårfarge Skrevet 26. august 2010 Skrevet 26. august 2010 Fikk lammende sosialangst for 14 år siden. Angsten kom som lyn fra klar himmel med alle de symptomene som er typiske for sosialangst. Bruker en liten dose benzo daglig for å klare hverdagen. Er nøye med å ikke bruke for mye. Har også flere lange perioder uten medisiner. Har prøvd SRRI uten hell. Har gått igjennom terapi tre ganger uten at det hjalp. For et år siden fikk jeg ny fastlege. Han mener angsten har forsvunnet og at symptomene jeg har, skyldes benzo. Nå er jeg rimelig sikker på at angsten ikke har forsvunnet av seg selv, siden symptomene er de samme som da angsten oppsto. Ikke kan jeg skifte lege siden det ikke er ledige leger her jeg bor. Hvordan få legen til å skjønne at jeg ennå har angst? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. august 2010 Skrevet 26. august 2010 Dessverre får noen personer, leger inkludert, noen fikse ideer etter å ha vært på et eller annet kurs. Jeg er enig med deg i at dette mest sannsynlig er sosialangst og ikke en benzobivirkning. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 26. august 2010 Skrevet 26. august 2010 Hadde jeg hatt penger, ville jeg vurderrt konsultasjon hos en privat lege eller psykiater uten driftstilskudd. Eller kreve "ny vurdering." Man har krav på dette, dvs at en annen lege kan gi deg en second opinion. Jeg kjenner ikke ordnngen så godt, men sjekk med Helfo! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.