Gå til innhold

Klarer ikke tro på dette

Anbefalte innlegg

Gjest tillit_til_behandler?
Skrevet

Etter noen greier som hendte i sommer har behandleren min startet høsten med å lansere en ny idé - at jeg har multippel personlighet (vet det heter noe annet nå, men husker ikke hva). Så jeg har satt meg ned og lest om dette, men kjenner meg ikke igjen. Vel, noe - har lenge vært plaget av dissosiering og hukommelsestap ved enkelte anledninger, men allikevel....

Hun mener det finnes ulike grader, av jeg kanskje bare er svakt rammet. Går det an? Jeg mener, ja jeg er sammensatt, men ser ikke på mine ulike sider som personligheter.

Er fra før diagnostisert som bp2 (er som regel i hypoman tilstand at jeg opplever hukommelsestapene), eupf og tidligere ptsd,

Skrevet

dissosiativ identitetsforstyrrelse var det det het

Skrevet

dissosiativ identitetsforstyrrelse var det det het

Søk mer på dette og se gjerne filmen Sybil fra 2007.I Sverige tror men ikke lenger på multiple personligheter og ei jente på 27 døde da hun ble nektet behandlig i Bergen fordi man trodde den diagnosen ikke lenger var gyldig.Hun fikk denne diagnosen på Modum Bad.

Det er veldig viktig at du tar ansvar for ditt eget liv og din egen sykdom.Jeg har vært psyk nå i ca 15 år og skal på jobbtrening den 15/9 for første ngang på 2 år.Jeg gleder meg!

Har også diagnosen bipolar!

Skrevet

Søk mer på dette og se gjerne filmen Sybil fra 2007.I Sverige tror men ikke lenger på multiple personligheter og ei jente på 27 døde da hun ble nektet behandlig i Bergen fordi man trodde den diagnosen ikke lenger var gyldig.Hun fikk denne diagnosen på Modum Bad.

Det er veldig viktig at du tar ansvar for ditt eget liv og din egen sykdom.Jeg har vært psyk nå i ca 15 år og skal på jobbtrening den 15/9 for første ngang på 2 år.Jeg gleder meg!

Har også diagnosen bipolar!

Har selv vært syk i 25 år, med klar forverring de tre siste år. Akkurat nå ser jeg bare ingen lysning, og dette med behandleren gjør jo ikke saken bedre.

Har lest mye, men er likevel ikke klokere.

Gjest ut på tur aldri sur:)
Skrevet

Har selv vært syk i 25 år, med klar forverring de tre siste år. Akkurat nå ser jeg bare ingen lysning, og dette med behandleren gjør jo ikke saken bedre.

Har lest mye, men er likevel ikke klokere.

Hvis du mener diagnosen er feilaktig kan du jo be om en second opinion. Da skal behandleren søke deg til et kompetent sted for ny vurdering. Slik var det i hvertfall når jeg ba om det samme i forhold til en nevrolog for noen år siden.

Gjest Nemlig hemlig
Skrevet

Få deg en ny behandler! Snarest. Det er bevist att ingen behandling virker mot DID, snarere blir alle pasientene værre. Hvorfor?

Populærvitenskapelig fortalt, kun de psykiatere og psykologer som tror på lidelsen finner den. Og de finner den ofte, som en ren epidemi. Tror ikke det er ett eneste tilfelle av psykdommen i Norge registrert før noen ytterst få behandlere trodde på sykdommen. Man blir fanget i ett web av løgn og suggesjon. STyr UNNA!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Slutter meg til svaret fra "Nemlig hemlig". Du bor ikke tilfeldigvis i Rogaland?

Skrevet

Slutter meg til svaret fra "Nemlig hemlig". Du bor ikke tilfeldigvis i Rogaland?

hvorfor blander du inn rogaland

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

hvorfor blander du inn rogaland

Av en eller annen grunn finnes denne lidelsen hovedsakelig i Rogaland/sørvestlandet (i Norge).

Skrevet

takk. Bor dessverre ikke i Rogaland, men er der ganske ofte.

Skrevet

Av en eller annen grunn finnes denne lidelsen hovedsakelig i Rogaland/sørvestlandet (i Norge).

Aha, derfor. Vel, jeg har ei venninne som har diagnosen - og hos henne er dette veldig tydelig.

Hun og jeg har det definitivt ikke på samme måte - heldigvis for meg.

Bor i Sogn og Fjordane - og behandleren min har nettopp vært på kurs...

Skrevet

Dette er en omstridt populærvitenskapelig farsott (med flere motstandere enn tilhengere), der bølgen har begynt å lagt seg. Er du i tvil selv bør du vurdere å bytte behandler. Ble ekstra skeptisk når du sier at h*n har vært på kurs.... Alle mennesker har flere sider ved seg, og noen personer er mer sammensatte enn andre. Skal psykologen begynne å dele disse opp i ulike personligheter må du regne med å bli enda mer usikker og forvirret over din egen identitet. En psykolog har makt til å påvirke sine pasienter. Og behandling av did tar tid, maaange år har jeg lest og det er normalt at behandler finner flere identiteter etter som behandlingstimene skrider fremover... Styr unna! Er du på et dps kan du be om å bytte behandler, går du til en privatpraktiserende må du finne en ny behandler. Er det noen du kan snakke med nå som kan støtte deg framover, som fastlegen? Du bør stole på din egen stemme om hva som er rett og galt i forhold til deg selv. Lykke til!

Skrevet

Dette er en omstridt populærvitenskapelig farsott (med flere motstandere enn tilhengere), der bølgen har begynt å lagt seg. Er du i tvil selv bør du vurdere å bytte behandler. Ble ekstra skeptisk når du sier at h*n har vært på kurs.... Alle mennesker har flere sider ved seg, og noen personer er mer sammensatte enn andre. Skal psykologen begynne å dele disse opp i ulike personligheter må du regne med å bli enda mer usikker og forvirret over din egen identitet. En psykolog har makt til å påvirke sine pasienter. Og behandling av did tar tid, maaange år har jeg lest og det er normalt at behandler finner flere identiteter etter som behandlingstimene skrider fremover... Styr unna! Er du på et dps kan du be om å bytte behandler, går du til en privatpraktiserende må du finne en ny behandler. Er det noen du kan snakke med nå som kan støtte deg framover, som fastlegen? Du bør stole på din egen stemme om hva som er rett og galt i forhold til deg selv. Lykke til!

Gjest liten løve
Skrevet

Vell, har en venninne fra Stavanger (måtte ta det med da NHD nevnte Rogaland) som fikk denne diagnosen i ungdomstiden for en del år tilbake. For å si det sånn: bortsett fra at hun er en smule dramatisk så feiler det ikke henne noe som helst. Hun har tatt lang utdanning og har en god jobb...

Leste i boka "Uro" av Finn Skårderud at for en del år tilbake var svært mange av behandlerene i Rogaland på et kurs om splittet personlighet. Etter dette så har forekomsten av denne sykdommen blitt svært høy i området...

Gjest liten løve
Skrevet

I følge Finn Skårderud (kilde: hans bok, Uro) kommer denne geografiske forskjellen av at behandlerene i nevnte område var på et kurs om dette for mange år siden...

I tilfelle du ville vite...

Skrevet

Takk til alle dere som har svart meg.

Jeg møtte h*n i dag, sa at jeg ikke kjente meg igjen i dif i det hele tatt, h*n la det øyeblikkelig dødt, end of story.

Som h*n sa, og som jeg jo har hørt utallige ganger før: en er selv ekspert på seg selv..

Skrevet

Vell, har en venninne fra Stavanger (måtte ta det med da NHD nevnte Rogaland) som fikk denne diagnosen i ungdomstiden for en del år tilbake. For å si det sånn: bortsett fra at hun er en smule dramatisk så feiler det ikke henne noe som helst. Hun har tatt lang utdanning og har en god jobb...

Leste i boka "Uro" av Finn Skårderud at for en del år tilbake var svært mange av behandlerene i Rogaland på et kurs om splittet personlighet. Etter dette så har forekomsten av denne sykdommen blitt svært høy i området...

He, he, eller en skal vel ikke le. Kanskje behandlerne burde dra på et avvenningskurs? Stakkars pasienter som blir dratt inn i dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...