Gå til innhold

Lærebok i Psykiatri av Malt,Dahl og Retterstøl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du dette kan være noe å lese for oss galninger for å forstå mer av vår psykdom? Retter spørsmålet til NHD.Er Alv din bror eller far?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror boken er den beste norskspråklige læreboken i psykiatri. En vil sannsynligvis ha stor glede av å lese den.

Gjest dropper nicket
Skrevet

Den kritiske delen gjelder kun klassifiseringen av ME/KRUS.

Hmm. Det var kanskje denne boken min fastlege hentet "fakta" fra da han fnyste av min sønns utmattelse, kalte det tristhet og slengte en Cipralex-resept til oss...

Gjest EUPF58,Bipolar,dystymi og sikkert masse annet gøy!
Skrevet

Hmm. Det var kanskje denne boken min fastlege hentet "fakta" fra da han fnyste av min sønns utmattelse, kalte det tristhet og slengte en Cipralex-resept til oss...

Det tviler jeg vel heller på siden boken er helt ny og jeg oppfatter NHD til å være en god lege etter minst 2 år som doler.

Skrevet

Jeg tror boken er den beste norskspråklige læreboken i psykiatri. En vil sannsynligvis ha stor glede av å lese den.

Jeg er enig med de som ser positivet på denne boka. Ryddig, og ganske grei å få grep på. Det er jo også tre solide forfattere.

Å forstå generell psykiatri er ikke negativt, snarere tvert om. Min erfaring med det er at jeg kanskje lettere kan komme på forslag som behandleren min ikke tenker på i farta f.eks.

Å komme sin egen psykdom til livs krever nok mer enn å lese fagbøker. Man vil få en økt forståelse for det generelle og grunnleggende i faget psykiatri, dette kan igjen lede til en bedre selvinnsikt. Denne er nyttig å få, men den må brukes hos en terapeut om man skal få effektiv behandling.

Skrevet

Jeg hadde ikke glede av å lese i den. Nå har jeg solgt den.

Gjest dropper nicket..
Skrevet

Det tviler jeg vel heller på siden boken er helt ny og jeg oppfatter NHD til å være en god lege etter minst 2 år som doler.

''Det tviler jeg vel heller på siden boken er helt ny og jeg oppfatter NHD til å være en god lege etter minst 2 år som doler.''

Eeh, hva? For det første, ut fra anmeldelsene er boken fra 2003/2004. For det annet, hva har NHD's kvalifikasjoner med mine opplevelser hos fastlegen?

Skrevet

Din fastlege kan godt ta feil uten at han har lest denne boken.Jeg stoler på at denne boken siom kom ut i 2004 er en bra bok,dvs at jeg stoler på NHD.

Skaff deg en annen fastlege om du føler at han ikke er proff nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...