Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på sykehuset i dag for å ta blodprøver av sønnen min. På et av arkene stod det medikamentmisbruk. Og sammen med ametamin og ecstacy stod benzodiazepiner. Regnes det som narkotika!!!? Er lamictal, fluanxol, wellbutrin og neurontin benzodiazepiner? Tror ikke det, men er litt usikker.

Skrevet

"Jeg var på sykehuset i dag for å ta blodprøver av sønnen min. På et av arkene stod det medikamentmisbruk. Og sammen med ametamin og ecstacy stod benzodiazepiner. Regnes det som narkotika!!!? Er lamictal, fluanxol, wellbutrin og neurontin benzodiazepiner? Tror ikke det, men er litt usikker."

Tror disse legene må ha vært fulle til drøvelen av narkotika selv.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er dessverre fullt mulig å ha et medikamentmisbruk på benzo. Benzo er ikke narkotika. Ingen av de fire medikamenter er benzo.

Benzo er slikt som Valium , Stesolid, Vival, Sobril, Apodorm, Rohypnol, Rivotril, Xanor og flere.

Skrevet

Det er dessverre fullt mulig å ha et medikamentmisbruk på benzo. Benzo er ikke narkotika. Ingen av de fire medikamenter er benzo.

Benzo er slikt som Valium , Stesolid, Vival, Sobril, Apodorm, Rohypnol, Rivotril, Xanor og flere.

Takk for svar. Da vet jeg det.

Skrevet

"Jeg var på sykehuset i dag for å ta blodprøver av sønnen min. På et av arkene stod det medikamentmisbruk. Og sammen med ametamin og ecstacy stod benzodiazepiner. Regnes det som narkotika!!!? Er lamictal, fluanxol, wellbutrin og neurontin benzodiazepiner? Tror ikke det, men er litt usikker."

Tror disse legene må ha vært fulle til drøvelen av narkotika selv.

Knegg knegg :-)

Skrevet

Er Imovane et benzo?

Gjest likt nok
Skrevet

Er Imovane et benzo?

Nei, men det er temmelig likt, virker ganske likt og er avhengighetsskapende.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Er Imovane et benzo?

Formelt sett ikke.

Det oppfattes dog som et "benzo light".

Skrevet

Formelt sett ikke.

Hvordan vil du karaktisere Lyrica ?

Gjest studdenten
Skrevet

Hvordan vil du karaktisere Lyrica ?

C-preparatenes svar på benzo, kanskje?

Gjest benzooooooo
Skrevet

C-preparatenes svar på benzo, kanskje?

Lyrica har nå blitt et b-preparat.

Skrevet

Lyrica har nå blitt et b-preparat.

Det står C foran det i felleskatalogen når jeg ser etter i dette øyeblikk.

Psykiatrisk indikasjon er bruk mot generalisert angstlidelse. Ellers er det en epilepsimedisin.

Gjest Med mulig feil diagnose
Skrevet

Formelt sett ikke.

Jeg har den siste tiden brukt alt for stor mengder Imovane for å få sove. Jeg venter på time hos psykiater på DPS for å finne noe annet jeg kan sove på. Har jo trodd at Imovane var Benzo og av den grunn måtte trappes ned en peride, men nå ser jeg av svaret ditt at jeg har tatt feil. Jeg har epilepsi og er jo av den grunn obs på at Benzo må trappes ned. Men er det da noe behov for nedtrapping? Jeg har ingen psykisk "avhengighet" av stoffet og er ikke redd for noen eventuelle plager forbigående plager på det planet.

Men har ingen kunnskap om fysisk avhengighet.

Takk for evt svar.

Gjest likt nok
Skrevet

Jeg har den siste tiden brukt alt for stor mengder Imovane for å få sove. Jeg venter på time hos psykiater på DPS for å finne noe annet jeg kan sove på. Har jo trodd at Imovane var Benzo og av den grunn måtte trappes ned en peride, men nå ser jeg av svaret ditt at jeg har tatt feil. Jeg har epilepsi og er jo av den grunn obs på at Benzo må trappes ned. Men er det da noe behov for nedtrapping? Jeg har ingen psykisk "avhengighet" av stoffet og er ikke redd for noen eventuelle plager forbigående plager på det planet.

Men har ingen kunnskap om fysisk avhengighet.

Takk for evt svar.

Hva slags doser er det du tar da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...