Gondor Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Jeg var på sykehuset i dag for å ta blodprøver av sønnen min. På et av arkene stod det medikamentmisbruk. Og sammen med ametamin og ecstacy stod benzodiazepiner. Regnes det som narkotika!!!? Er lamictal, fluanxol, wellbutrin og neurontin benzodiazepiner? Tror ikke det, men er litt usikker. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 "Jeg var på sykehuset i dag for å ta blodprøver av sønnen min. På et av arkene stod det medikamentmisbruk. Og sammen med ametamin og ecstacy stod benzodiazepiner. Regnes det som narkotika!!!? Er lamictal, fluanxol, wellbutrin og neurontin benzodiazepiner? Tror ikke det, men er litt usikker." Tror disse legene må ha vært fulle til drøvelen av narkotika selv. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Det er dessverre fullt mulig å ha et medikamentmisbruk på benzo. Benzo er ikke narkotika. Ingen av de fire medikamenter er benzo. Benzo er slikt som Valium , Stesolid, Vival, Sobril, Apodorm, Rohypnol, Rivotril, Xanor og flere. 0 Siter
Gondor Skrevet 27. august 2010 Forfatter Skrevet 27. august 2010 Det er dessverre fullt mulig å ha et medikamentmisbruk på benzo. Benzo er ikke narkotika. Ingen av de fire medikamenter er benzo. Benzo er slikt som Valium , Stesolid, Vival, Sobril, Apodorm, Rohypnol, Rivotril, Xanor og flere. Takk for svar. Da vet jeg det. 0 Siter
Gondor Skrevet 27. august 2010 Forfatter Skrevet 27. august 2010 "Jeg var på sykehuset i dag for å ta blodprøver av sønnen min. På et av arkene stod det medikamentmisbruk. Og sammen med ametamin og ecstacy stod benzodiazepiner. Regnes det som narkotika!!!? Er lamictal, fluanxol, wellbutrin og neurontin benzodiazepiner? Tror ikke det, men er litt usikker." Tror disse legene må ha vært fulle til drøvelen av narkotika selv. Knegg knegg :-) 0 Siter
Gjest griw Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Det er dessverre fullt mulig å ha et medikamentmisbruk på benzo. Benzo er ikke narkotika. Ingen av de fire medikamenter er benzo. Benzo er slikt som Valium , Stesolid, Vival, Sobril, Apodorm, Rohypnol, Rivotril, Xanor og flere. Er Imovane et benzo? 0 Siter
Gjest likt nok Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Er Imovane et benzo? Nei, men det er temmelig likt, virker ganske likt og er avhengighetsskapende. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Er Imovane et benzo? Formelt sett ikke. Det oppfattes dog som et "benzo light". 0 Siter
Olav Femte Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Formelt sett ikke. Det oppfattes dog som et "benzo light". Hvordan vil du karaktisere Lyrica ? 0 Siter
Gjest studdenten Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Hvordan vil du karaktisere Lyrica ? C-preparatenes svar på benzo, kanskje? 0 Siter
Gjest benzooooooo Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 C-preparatenes svar på benzo, kanskje? Lyrica har nå blitt et b-preparat. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Lyrica har nå blitt et b-preparat. Det står C foran det i felleskatalogen når jeg ser etter i dette øyeblikk. Psykiatrisk indikasjon er bruk mot generalisert angstlidelse. Ellers er det en epilepsimedisin. 0 Siter
frosken Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Hvordan vil du karaktisere Lyrica ? http://www.relis.no/%2Fnb-NO%2FBivirkninger%2FNytt%20om%20bivirkninger%2F2010%2FHar%20pregabalin%20misbrukspotensial.aspx 0 Siter
Gjest Med mulig feil diagnose Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Formelt sett ikke. Det oppfattes dog som et "benzo light". Jeg har den siste tiden brukt alt for stor mengder Imovane for å få sove. Jeg venter på time hos psykiater på DPS for å finne noe annet jeg kan sove på. Har jo trodd at Imovane var Benzo og av den grunn måtte trappes ned en peride, men nå ser jeg av svaret ditt at jeg har tatt feil. Jeg har epilepsi og er jo av den grunn obs på at Benzo må trappes ned. Men er det da noe behov for nedtrapping? Jeg har ingen psykisk "avhengighet" av stoffet og er ikke redd for noen eventuelle plager forbigående plager på det planet. Men har ingen kunnskap om fysisk avhengighet. Takk for evt svar. 0 Siter
Gjest likt nok Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Jeg har den siste tiden brukt alt for stor mengder Imovane for å få sove. Jeg venter på time hos psykiater på DPS for å finne noe annet jeg kan sove på. Har jo trodd at Imovane var Benzo og av den grunn måtte trappes ned en peride, men nå ser jeg av svaret ditt at jeg har tatt feil. Jeg har epilepsi og er jo av den grunn obs på at Benzo må trappes ned. Men er det da noe behov for nedtrapping? Jeg har ingen psykisk "avhengighet" av stoffet og er ikke redd for noen eventuelle plager forbigående plager på det planet. Men har ingen kunnskap om fysisk avhengighet. Takk for evt svar. Hva slags doser er det du tar da? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.